Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

SL för dyrt!!!

Med ett sl kort kan du åka från Nynäshamn till Norra Skärdgården

Det är rätt många mil och dyrt är det inte

Det kostar att åka bil också, inte bara bensin utan försäkring,värdeminskning etc

• SaramedM
    Snultan skrev 2011-04-27 13:28:54 följande:
    För oss sthlmare så är det skitdyrt med tanke på att det kostat så mycket mindre tidigare. Och jag är medveten om att det kanske är billigare i resten av landet, men vad spelar det för roll förr oss?
    Cykla är en bra idé men lite jobbigt att ta sig 5 mil på cykel kanske.. Dessutom lägger jag inte pengar på onödiga saker :)
    På många ställen är dety dyrare än i Stockholm
  • SaramedM
    Snultan skrev 2011-04-27 13:38:45 följande:
    Jag vill inte ha körkort eller bil.. Men de vill ju att fler ska åka kommunalt, plus att fler borde det med tanke på miljön. Och då ska dom ju ha attraktiva priser också.
    Jämför med vad det kostar i Göteborg, Dalarna etc så ser du att SL ligger lågt i pris!
  • SaramedM
    Livisu skrev 2011-04-29 00:05:38 följande:
    Fast. Jag är väldigt säker på att de flesta som har åkkort använder det för att pendla till och från jobbet. De trängs på vägen dit och de trängs på vägen hem. På vintern är det även förseningar.
    Den som vill turista runt en månad i Stockholm är säkert bra mycket lyckligare över att betala 690:- för en sådan angenäm chans, inga andra.
    Fast förseningar, dåliga förbindelser och trängsel får alla andra i andra städer också dras med!

Att kunna ta sig till coh från jobbet för under 700 ÄR billigt, jämfört med alternativen
Svar på tråden SL för dyrt!!!