Inlägg från: Anova |Visa alla inlägg
  • Anova

SL för dyrt!!!

Själv tycker jag att förköpshäftet är smidigt om man åker sällan. Jag brukar alltid köpa ett sånt då jag är i Stockholm.. Man tar ju sig med tunnelbanan på två "pluppar", dvs. 22,5 kr. (En "plupp".180/16 =11,25).
    Tycker verkligen inte att det är dyrt även om man åker sällan.. Speciellt om man tänker på turtäthet osv.

Där jag bor kostar en enkel biljett 26 kr i stadstrafik (och närorter), man kan få ner priset genom att köpa kort men då dras rabetter om man åker mycket. Här går ofta bussarna en eller två gånger i timmen, och inte på söndagar och storhelger, och ska man åka buss efter kl. 22 så är det kört..

• Anova
    Snultan skrev 2011-04-29 09:52:52 följande:
    ja det är bra om man t ex bor i innerstan o kan komma fram o tillbaka på samma klipp. men jag bor i sigtuna här finns bara buss ska jag t mig nånstans och hem igen går det iaf minst 4 klipp. därför tar remsan slut snabbt även om man inte åker ofta
    4 "klipp" blir ju  45 kr. (4 x 11,25) Jag vet inte hur många mil det är till Stockholm, det är 4 till Märsta, sen är det väl ytterligare en bit? Om vi nu säger att det är 5 mil då kostar en sådan resa 77 kr (4 mil kostar 68 kr) i mitt län (Västernorrland). Dessutom är turtätheten på en sådan resa kanske en eller två gånger per dygn (om ens det).

Säg inte att SL är dyrt.
Svar på tråden SL för dyrt!!!