• Anonym

Bra ursäkt för att stanna hemma?

Anonym (Svägerska) skrev 2011-04-27 14:57:06 följande:

Magsjukan har jag övervägt. Men mina barn känner till kalaset och det kommer att bli rätt svårt att övertyga dem om att de är sjuka.
    Servera rå kyckling kvällen innanFlört

Jag tycker ni ska gå på festen, en kväll överlever ni. Se det som tandläkarbesök, ett nödvändigt ont som faktiskt snart är över bara det börjar.  
  • Anonym

Kan inte barnen ha barnvakt under festen så du och pappan kan gå utan barn. Barnen hinner kanske träffa sin faster någon annan dag?

• Anonym
    Ramborg skrev 2011-04-27 15:17:06 följande:
    "det är så roligt att farmor och barnen trivs så bra ihop, men jag har noterat att farmor lätt blir distraherad av barnen, så för att farmor och hemkomna dottern ska kunna umgås ordentligt stannar jag hemma med barnen. Jag och barnen kommer till farmor dagen efter istället och hemkomna dottern är såååå välkommen hen till oss nästa dag."

Vad tror du?
    Det låter väl bra? Inte ovänligt på något sätt!
  • Anonym

Finns där någon pappa till dina barn med i bilden? Vad säger han i så fall?

• Anonym
    Anonym (Svägerska) skrev 2011-04-28 12:51:02 följande:
    Det finns en pappa. Han tycker att vi kan lämna barnen till barnvakt när han och jag pratar och tycker att de ska följa med när han och svärmor pratar. Har lust att sparka lite på honom. Helt värdelös i denna situation är han.
    Men kan ni inte lämna barnen till barnvakt när ni skall på släktmiddagen istället, barnen har säkert det roligare där, och ni kan skylla på att ni tycker att det roligare att vara utan barn eftersom ni inte träffar henne så ofta..
  • Anonym
    Anonym (Svägerska) skrev 2011-04-28 13:00:20 följande:
    Då vägrar svärmor att komma på släktträffen. Hon har redan erbjudit sig att vara barnvakt så att vi fisförnäma kan ha roligt utan våra "stackars barn". Hon tar detta med att barnen inte är så väldigt välkomna hårt och rätt personligt.
    Haha oj, förlåt at jag skrattar, men du har det verkligen inte lätt.
    Vilken grej, att det kunde bli så här...

Jag vet inte hur du skall ta dig ur detta....
  • Anonym

Jag igen, men jag måste ändå säga att jag tycker att du har en fin svärmor som bryr sig så mycket om dina barn.

Svar på tråden Bra ursäkt för att stanna hemma?