Bra ursäkt för att stanna hemma?
Är det någonting jag lärt mig genom åren så är det att ha en riktigt pinsam ursäkt till att man inte kan komma (på vad man nu än kan tänkas vilja slippa undan). Så pinsam ursäkt att man inte gärna vill erkänna varför man inte kan känna, gärna lite grovt språk så att personen man pratar med verkligen förstår hur illa ställt det är.
Jag ville en gång VERKLIGEN inte göra en viss sak, jag vill verkligen inte göra bort mig inför andra människor genom att erkänna pinsamma saker men denna gång var det en nödsituation, framstår dessutom som bra mkt mer blyg och timid än vad jag egentligen är inför människor jag inte känner så väl. Jag ringde upp och sa att jag inte kunde komma och fick förstås frågan om varför. Jag kved 'motvilligt' fram "jag är så dålig i maaagen, jag vet inte vad jag ska göra, det bara rinner hela tiden.. jag vågar inte gå mer än 2 meter från toaletten ens. Men snälla säg inte till nån varför jag inte kan komma, det känns så himla pinsamt att ens säga det till dig!"
Ingen vill väl vara 'hon med rännskitan'.. därför fungerar pinsamma ursäkter bra, de framstår som trovärdiga:) naturligtvis fick alla andra reda på varför jag inte kunde komma, hade inte räknat med annat även om jag låtsades som att jag inte ville att alla skulle veta. Men det var ingen som ifrågasatte min lögn och jag slapp delta i det jag verkligen inte ville delta i utan att någon blev grinig eller irriterad på mig:D