• Knodd3

Försäkring av förlovningsring...

Är så förbannad på mig själv att jag tappat min ring så de vet ni inte..

Kontaktade butiken jag/vi köpte dom o berättade om detta..
    Visst en självrisk visste jag attd e kommer man inte undan..

Vi köpte ringarna: Hans fullpris o min till halva priset.
    När jag pratar med butiken måste vi lägga mellanskillnad på ringen eftersom priset har ökat..

Det hittar jag inte i detta anvisningen på försäkringen.,
    Här är länken på försäkringen:
     http://www.jempguld.se/pub_docs/files/DINA_Smyckef%C3%B6rs_baks_A4.pdf

Jag trodde man hade en försäkring för att man skulle få hjälp.. Känns nästan som att jag måste köpa ringen igen :(

Är de någon som är mera insatt i detta o kan hjälpla mig??? Är så pissoffed så jag orkar inte tänka längre på detta..
    Orka inte gå in o prata med dom igen utan får ta med mig gubben imorrn o prata med dom igen 

• Svar på tråden Försäkring av förlovningsring...
  • skorpionen80

"Försäkringen gäller högst med det belopp som finns angivet i försäkringsbrevet."  står det klart och tydligt, precis i början. I min försäkring för förlovningsringen står det att den täcker en ny likadan ring, oavsett pris.

• Knodd3

Ok missat de i hettan :(

Får kolla mer imorrn när jag lugnat mig.
    Hoppas på en lösning iaf.

Men vad menar dom då med detta?

Du har rätt att få ett nytt likadant eller likvärdigt föremål i stället för ett som du förlorat. Försäkringsersättningen för ett sådant föremål får dock aldrig bli större än försäkringsbeloppet. 

• skorpionen80
    Knodd3 skrev 2011-04-27 16:26:57 följande:
    Ok missat de i hettan :(

Får kolla mer imorrn när jag lugnat mig.
    Hoppas på en lösning iaf.

Men vad menar dom då med detta?

Du har rätt att få ett nytt likadant eller likvärdigt föremål i stället för ett som du förlorat. Försäkringsersättningen för ett sådant föremål får dock aldrig bli större än försäkringsbeloppet. 
    Samma sak. Du kan få en ny ring, men den får inte vara dyrare än den du köpt.
    Är det mycket som den gått upp i pris?
  • Knodd3

Vet faktist inte hur mycket för jag var så irriterad när de börja prata på de att jag gick. För de var väldigt snäsiga oxå så gjorde ju inte saken bättre,
    så bättre att skicka in gubben imorrn o prata med dom. Han har lite längre stubin än mig. 

Svar på tråden Försäkring av förlovningsring...