Jag har tappat min lust..
Från att ha varit en sexuellt bejakande kvinna med stor aptit på sex har jag gått till att jag inte kunde bry mig mindre om sex än vad jag gör idag. Enda gången tidigare i mitt liv när jag tappat min sexlust (är 40 år) var när jag tappat känslorna för min dåvarande sambo. Annars har jag alltid varit glad, kåt och tacksam även när jag mått väldigt dåligt psykiskt och fysiskt.
Jag har ett långt förhållande bakom mig som är över 14 år men det har varit skakigt och fyllt av problem vi inte själva kunnat förutse (sjukdomar, dödsfall, arbetslöshet etc) och jag har varit kraftigt överviktig. Min man har haft svårt att ta initiativ till sex under hela vårt förhållande och han har varit avtänd på min fetma också (delvis) och inte tyckt jag varit så sexig. Han "lärde" sig att tända på tjocka tjejer men hans förmåga att ta initiativ har inte förbättrats alls. Jag har länge känt mig både fet, ful och äcklig.
Nu har jag gått ned rejält och är normalviktig, på gränsen till mycket smal, men ändå händer ingenting på sexfronten. Iofs spelar det mig ingen större roll för jag är rätt ointresserad av sex nu.
Vi har sex kanske en gång i månaden, i bästa fall två gånger. Vi har inget direkt samtal om bristen på sex bara att det är lite. Vi har ett barn som sover i vår säng och då går det inte att ha sex, vi har tonåringar också vilket gör att annat ställe än sovrummet är rätt uteslutet. Men all den tid som gått när jag suktat och varit kåt på min man och han inte velat har gjort mig tämligen trött på sex. Jag orkar inte längre försöka mig på att kåta upp honom eller hitta på något nytt i sängen.
Alla rollspel och allt det roliga förutom vaniljsex har jag helt tappat lusten för. Den är som bortblåst.
Jag har alltid haft en stark och intensiv sexlust, varit villig att pröva det mesta åtminstone en gång, men den är som bortblåst. Klart det är skönt när vi kommer till men innan, nej, då känner jag ingenting. Känner ingenting när jag läser noveller, ingen lust att se på porr heller den är bara som bortblåst som sagt var.
Jag känner mig fortfarande ful och oattraktiv. Det är inte så lätt att läsa min man vad gäller hans kåthet. Jag är van från tidigare killar och män att man kan se i ögonen, läsa kroppspråket och känna att de vill, det har jag aldrig kunnat med min man. Han kan nämna efter några veckor att han är sugen men det är liksom det enda. Jag kan inte märka frustration över brist på sex, eller att han är extra kåt, det syns bara inte. Han säger att det beror på att han tycker det är jobbigt att gå omkring och vara kåt utan att det kan bli något så därför säger han ingenting, eller gör någonting för den delen heller.
Känner mig avsexualiserad, ska jag ha det så här resten av mitt liv då var det bättre när jag var tjock! Jag hade i alla fall lusten själv även om han inte hade den då. Vet inte om han har det nu heller för det är rätt jobbigt prata om hur han såg på mig som tjock och de kommentarer jag fått under den tiden, det har gjort ont som.. ja, som fan. Hur hittar jag tillbaka? Jag vill inte vara 40 år och aldrig mer känna kåthet, då fattas det en hel del i mitt liv. Jag blir inte tänd på andra män heller, jag har svårt att tro att en man kan tända på mig överhuvudtaget iofs, det kanske är där det ligger? Jag vet inte, jag ville bara skriva av mig och få någon annans syn på det hela.