• Anonym (trist?)

Jag har tappat min lust..

Från att ha varit en sexuellt bejakande kvinna med stor aptit på sex har jag gått till att jag inte kunde bry mig mindre om sex än vad jag gör idag. Enda gången tidigare i mitt liv när jag tappat min sexlust (är 40 år) var när jag tappat känslorna för min dåvarande sambo. Annars har jag alltid varit glad, kåt och tacksam även när jag mått väldigt dåligt psykiskt och fysiskt.

Jag har ett långt förhållande bakom mig som är över 14 år men det har varit skakigt och fyllt av problem vi inte själva kunnat förutse (sjukdomar, dödsfall, arbetslöshet etc) och jag har varit kraftigt överviktig. Min man har haft svårt att ta initiativ till sex under hela vårt förhållande och han har varit avtänd på min fetma också (delvis) och inte tyckt jag varit så sexig. Han "lärde" sig att tända på tjocka tjejer men hans förmåga att ta initiativ har inte förbättrats alls. Jag har länge känt mig både fet, ful och äcklig.
    Nu har jag gått ned rejält och är normalviktig, på gränsen till mycket smal, men ändå händer ingenting på sexfronten. Iofs spelar det mig ingen större roll för jag är rätt ointresserad av sex nu.
    Vi har sex kanske en gång i månaden, i bästa fall två gånger. Vi har inget direkt samtal om bristen på sex bara att det är lite. Vi har ett barn som sover i vår säng och då går det inte att ha sex, vi har tonåringar också vilket gör att annat ställe än sovrummet är rätt uteslutet. Men all den tid som gått när jag suktat och varit kåt på min man och han inte velat har gjort mig tämligen trött på sex. Jag orkar inte längre försöka mig på att kåta upp honom eller hitta på något nytt i sängen.
    Alla rollspel och allt det roliga förutom vaniljsex har jag helt tappat lusten för. Den är som bortblåst.

Jag har alltid haft en stark och intensiv sexlust, varit villig att pröva det mesta åtminstone en gång, men den är som bortblåst. Klart det är skönt när vi kommer till men innan, nej, då känner jag ingenting. Känner ingenting när jag läser noveller, ingen lust att se på porr heller den är bara som bortblåst som sagt var.
    Jag känner mig fortfarande ful och oattraktiv. Det är inte så lätt att läsa min man vad gäller hans kåthet. Jag är van från tidigare killar och män att man kan se i ögonen, läsa kroppspråket och känna att de vill, det har jag aldrig kunnat med min man. Han kan nämna efter några veckor att han är sugen men det är liksom det enda. Jag kan inte märka frustration över brist på sex, eller att han är extra kåt, det syns bara inte. Han säger att det beror på att han tycker det är jobbigt att gå omkring och vara kåt utan att det kan bli något så därför säger han ingenting, eller gör någonting för den delen heller.

Känner mig avsexualiserad, ska jag ha det så här resten av mitt liv då var det bättre när jag var tjock! Jag hade i alla fall lusten själv även om han inte hade den då. Vet inte om han har det nu heller för det är rätt jobbigt prata om hur han såg på mig som tjock och de kommentarer jag fått under den tiden, det har gjort ont som.. ja, som fan. Hur hittar jag tillbaka? Jag vill inte vara 40 år och aldrig mer känna kåthet, då fattas det en hel del i mitt liv. Jag blir inte tänd på andra män heller, jag har svårt att tro att en man kan tända på mig överhuvudtaget iofs, det kanske är där det ligger? Jag vet inte, jag ville bara skriva av mig och få någon annans syn på det hela.

• Svar på tråden Jag har tappat min lust..
  • Sephrenia

Har inte erfarat just detta själv, när det gått dåligt på sex fronten har jag kunnat ta mig för av onani.

Minns dock ett program för några år sedan där en tjej fick hjälp som blivit asexuell, dom menade på att hon först och främst måste tycka sig själv är sexig vilket du själv skriver att du inte känner dig.
    Där tror jag ena problemet är.

Det andra problemet är att man kan inte bara skutta in i något, om en månads dagligt ret och smek behövs utan samlag för att vakna upp från den långa dvala du är i så kanske det är något att testa..

Framför allt är det troligen synen på dig själv som behöver ändras.. Du måste känna lust till ditt egna sexliv. 

• Anonym (trist?)

Jag har alltid gjort det även när jag varit ledsen över att han tyckt att jag varit avtändande. (hur kunde jag ha sex med honom alls då?) Nu är inte ens det ett alternativ, det är helt dött. Bara helt dött. :( Ret och smek har vi aldrig haft på alla dessa år, det är frågan: Är du sugen? eller Nu var det länge sedan.. Det är förspel för oss. Min inneboende lust har egentligen räddat det här förhållandet från att förstöras helt långt tidigare inser jag nu.

• Sephrenia
    Anonym (trist?) skrev 2011-04-27 18:07:07 följande:
    Jag har alltid gjort det även när jag varit ledsen över att han tyckt att jag varit avtändande. (hur kunde jag ha sex med honom alls då?) Nu är inte ens det ett alternativ, det är helt dött. Bara helt dött. :( Ret och smek har vi aldrig haft på alla dessa år, det är frågan: Är du sugen? eller Nu var det länge sedan.. Det är förspel för oss. Min inneboende lust har egentligen räddat det här förhållandet från att förstöras helt långt tidigare inser jag nu.
    Är det förspel? Då förstår jag att du är avtänd ^^
    Lite samma problem, min särbo tycker att man kan attackera bröstvårtorna och sedan ha mitt innerlår som stöd till handen när man pillar, känns slappt och oerhört avtändande..

Förstår vad du menar, min särbo (fd sambo) hade samma problem.. när vi träffades vägde han 100kg och har en rätt så liten "dingelidong" mot vad jag är van vid, vi gjorde det bästa av situationen, nu väger han 150kg och man ser mindre av hans stolthet och ja.. det är inte så enkelt att tända till för han har inte lust med förspel för han vill bara få komma in i matchen och sen vända sig om och somna..

Jag förstår dig ifall du tappat lusten, dock har min egna lust till att ta saken i egna händer ej slutat för mig..
    Men förstår att du verkligen vill ha hjälp för det är ju livets krydda du går miste om. 
  • Hama2

Det lät väldigt jobbigt det där. Visst finns det perioder både för män och kvinnor när det inträffar att lusten försvinner mer eller mindre länge. Har Du testat med kosttilskott som L-Argiplex ? Funkar för en del, bla mig för ett tag sedan när lusten försvann pga en liten kris i livet.
    Men det är svårt att råda..det kan ju bero på så mycket, och att hitta just orsaken tar nog tid. Barn som aldrig lämnar en ifred tar ju kål på det romantiska rätt effektivt..
    Annars är det ju alltid bra med motion och mycket frisk luft och sol. DET funkar här i all fallGlad
    Kanske resa bort bara Ni själva,gärna till nåt varmt ställe kunde vara nåt?

• Anonym (trist?)

När ska man söka hjälp för minskad sexlust eller är det bara män som gör det? Det här känns inte normalt för mig. Jag vet inte om jag vill åka bort, jag känner mig inte sexig eller åtråvärd alls ifrån hans sida. Har känts som om han haft mercy sex med mig bara för att det ska göras. Inte för att han varit jättekåt på mig. (Jag vet inte om han kan bli jättekåt?)

Jag är van att män blir mörka i ögonen, simmiga, som om de inte kan behärska sig från att kasta sig över en. Är van att bli åtrådd, att inte skämmas för min lust men alla år jag nu försökt hålla det här förhållandet vid liv känns bortkastade. Nu har jag sagt åt honom att jag inte har lust att ta initiativet längre och då blir han sur. Om jag inte hjälper till kommer det ju inte att bli något sex alls någon gång! Han säger att han har lust men inte möjlighet visa det. Man kan ju visa det med kramar, blickar, sexiga meningar o s v. men ingenting sånt kommer över hans läppar eller att han visar något.

• Sephrenia
    Anonym (trist?) skrev 2011-04-27 19:22:30 följande:
    När ska man söka hjälp för minskad sexlust eller är det bara män som gör det? Det här känns inte normalt för mig. Jag vet inte om jag vill åka bort, jag känner mig inte sexig eller åtråvärd alls ifrån hans sida. Har känts som om han haft mercy sex med mig bara för att det ska göras. Inte för att han varit jättekåt på mig. (Jag vet inte om han kan bli jättekåt?)

Jag är van att män blir mörka i ögonen, simmiga, som om de inte kan behärska sig från att kasta sig över en. Är van att bli åtrådd, att inte skämmas för min lust men alla år jag nu försökt hålla det här förhållandet vid liv känns bortkastade. Nu har jag sagt åt honom att jag inte har lust att ta initiativet längre och då blir han sur. Om jag inte hjälper till kommer det ju inte att bli något sex alls någon gång! Han säger att han har lust men inte möjlighet visa det. Man kan ju visa det med kramar, blickar, sexiga meningar o s v. men ingenting sånt kommer över hans läppar eller att han visar något.
    Ja det där är ju vad man vill ha, den där kåta rovdjurs blicken, någon som tar för sig och förför en.
    Jag tycker du ska söka hjälp nu faktiskt, prata även om honom så de kanske kan ge dig några råd om honom också eller ge dig andra insynsvinklar..
    Har man lust så visar man det, man trånar..
Svar på tråden Jag har tappat min lust..