• Anonym (osugen)

Mindre lust av att inte onanera?

Jag och min sambo har lite problem med sexet, jag blir aldrig sådär riktigt sugen längre, utan jag får typ koncentrera mig en massa för att bli lite sugen och så att min sambo kan få sitt. Han vet inget om detta, utan han tror nog att allt är guld och gröna skogar.

Kan min minskade lust bero på att jag sen 6 mån tillbaka inte onanerar längre?
    Lr är det bara nyförälskelsefasen som lagt sig? Vi har varit ett par i 2 år nu så.

• Svar på tråden Mindre lust av att inte onanera?
  • pluvdo

Jag har hört/läst att ju mer sex man har eller ju mer man onanerar desto mer vill man ha sex eller onanera. Så det kan säkert vara så att det faktum att du lagt ner med att onanera gjort att du är mindre sugen. Fast det kan ju vara förälskelsen som lagt sig också, det är omöjligt för någon annan att veta.

• Anonym (osugen)
    pluvdo skrev 2011-04-27 19:56:34 följande:
    Jag har hört/läst att ju mer sex man har eller ju mer man onanerar desto mer vill man ha sex eller onanera. Så det kan säkert vara så att det faktum att du lagt ner med att onanera gjort att du är mindre sugen. Fast det kan ju vara förälskelsen som lagt sig också, det är omöjligt för någon annan att veta.
    Nej det är ju omöjligt för folk att veta då jag inte vet själv heller. Kanske bäst att bara sluta fundera på detta och se om lusten kommer tillbaka, så länge har jag inga problem med att "släppa till"
  • pluvdo

Testa att börja onanera igen och se om lusten kommer ökar?

• pluvdo

Det är ju i alla fall något med onani och sex som är tillfredsställande på andra sätt än bara orgasmen. Annars hade ju folk inte blivit beroende av det. Hjärnan får väl förmodligen en hormonkick och sådär av sexet som gör att den vill ha mer av det.

• Lätt

Har också hört att ju mer sex man har deso mer sex VILL man ha. =) Antar att onani kan ha den effekten också. Jag tycker att det kan hjälpa att ge det ett försök, sedan "kommer man in i det", eller vad man ska säga!

• Nattviolen

Det är vetenskapligt bevisat att tjejer har skönare sex och vill mer ju oftare dom har sex (eller onanerar) medan det för killar är som skönast efter en lång tid.
    Varför slutade du onanera? Starta du upp det igen så torde det lösa sig.

Och sluta tänk att killen ska få sitt. Berätta istället vad du känner, så kanske ni kan komma överens om att INTE har sex på ett tag, utan bara närhet. Det brukar trigga lusten eftersom man inte "får" ha sex

• Anonym (osugen)
    Nattviolen skrev 2011-04-27 20:35:55 följande:
    Det är vetenskapligt bevisat att tjejer har skönare sex och vill mer ju oftare dom har sex (eller onanerar) medan det för killar är som skönast efter en lång tid.
    Varför slutade du onanera? Starta du upp det igen så torde det lösa sig.

Och sluta tänk att killen ska få sitt. Berätta istället vad du känner, så kanske ni kan komma överens om att INTE har sex på ett tag, utan bara närhet. Det brukar trigga lusten eftersom man inte "får" ha sex
    Ja jag vet inte varför jag slutade onanera, kände mig väl äcklig av att göra det så det är inget alternativ här.
    Men då vet jag att det inte behöver bero på typ tappade känslor lr nåt sånt.

Ja jag har väl sagt nån gång att det var längesen jag kände mig riktigt sugen och vi har för ett tag sen kommit överens om att ha sex iaf 1-2 ggr i veckan. Så det är sällan jag känner att det vore skönt och mysigt med sex, utan mer att jag känner att nu är det dags för sex igen och då krävs det att jag koncentrerar mig en massa för att bli någorlunda sugen...
    Men men det blir nog bra till slut, kanske blir bättre till sommaren =)
  • Nattviolen

Jag är ledsen, men jag tror inte det blir bättre ifall du inte lägger korten på bordet, så att ni tillsammans kan lösa problemet. Tror du inte att din kille vill ha bra sex lite mer sällan, men som ni båda njuter av, än att veta/märka att du bara "ställer upp"

Att du kämpar för hans skull, och hoppas och tror att det ska bli bättre är att förneka dig själv. Ta kontrollen över ditt eget sexliv och ha sex på dina villkor (era villkor) men absolut inte bara hans.

• Anonym (osugen)
    Nattviolen skrev 2011-04-27 21:08:21 följande:
    Jag är ledsen, men jag tror inte det blir bättre ifall du inte lägger korten på bordet, så att ni tillsammans kan lösa problemet. Tror du inte att din kille vill ha bra sex lite mer sällan, men som ni båda njuter av, än att veta/märka att du bara "ställer upp"

Att du kämpar för hans skull, och hoppas och tror att det ska bli bättre är att förneka dig själv. Ta kontrollen över ditt eget sexliv och ha sex på dina villkor (era villkor) men absolut inte bara hans.
    Han vet inte att jag ställer upp, fast det är fel ord, jag vill ju ha sex eller jag känner att vi borde ha sex och jag är ju någorlunda sugen iaf.

Usch vet inte varför jag startade den här tråden nu. Vet inte hur jag ska ta kontroll över mitt sexliv heller, äcklas mest av det, men tack ändå.
  • Agridulce

Kan bara tala för mig själv men jag blir klart kåtare ju mer jag onanerar. För mig blir det minst en gång om dagen och det håller både sexlust och humör i trim.
    Tar jag "pettingpaus" så går lusten ned - tveklöst.

Tvekan dödar
  • Anonym (osugen)
    Agridulce skrev 2011-04-27 21:24:16 följande:
    Kan bara tala för mig själv men jag blir klart kåtare ju mer jag onanerar. För mig blir det minst en gång om dagen och det håller både sexlust och humör i trim.
    Tar jag "pettingpaus" så går lusten ned - tveklöst.
    Ok att börja onanera är inte något som jag kommer att göra, men då vet jag att min minskade lust inte behöver bero på minskade känslor eller något sådant och det underlättar ju..
Svar på tråden Mindre lust av att inte onanera?