• Pillis4

Köper du märkesgrejer till dina barn?

Ni mammor och gravida. Hur resonerar ni kring alla inköp till barnen... kläder, skötväska, vagn mm.

Ska det vara märkesprylar som utstrålar status och mode, eller duger det med praktiska enka billigare exemplar?

Tycker mig som gravid uppfatta en viss trend och tävlan emellan många mammor, att man ska ha det speciella,,, inte duger det att komma med nåt ullaredsskit inte..det ska vara märkesgrejer och lyx.

vad tycker du?

• Svar på tråden Köper du märkesgrejer till dina barn?
  • lia27

jag gillar märkes varor och köper gärna det till min son som är  7v gammal

• Astarte

Jag köper kläder av bra märken av flera anledningar, inte minst för att andrahandvärdet är riktigt högt och det inte blir så dyrt i längden.

• Pillis4

vad ska det va för märken då? är det bara för själva märket eller för kvaliteten? köper ni det bara nytt eller kan ni tänka er begagnat?

• frida20

jag köper inga märkeskläder..
    inte lönt när de växer så snabbt plus att det slits snabbt när de leker..

• Frk Razz

Min lille kille har kläder från bl.a. Gekås, Lindex,kappahl, name it. Har även något plagg från polarn och esprit, men det är köpt på tradera för typ inget. Dem växer ju så fort i början.

• tideloo

Det varierar! Jag bryr mej inte så mycket om märken!jag köper de jag tycker är fint

• cocos87

Jag är en riktig märkesnörd
    Innan jag fick barn brydde jag mig jätte mkt om vad JAG hade på mig och köpte nytt hela tiden och nu är jag lika mot barnen. blir ett antal tusenlappar i månaden..

• aud

Skötväska och vagn har jag inte. Men om vi hade köpt det hade vi nog satsat på begagnat märke, för jag har hört att det är bättre än nytt oc billigt och jag vill inte lägga 8000 på en vagn.

När det gäller kläder har vi blandat begagnat (fått av släkt och vänner) med Lindex och märken som Småfolk (som jag köper på rea). Jag har inget emot begagnat men vill köpa i klump så Tradera känns bara jobbigt. Jag köper t.ex.Småfolk för att det är så jävla fint och så sparar jag det tills när syrran får barn. För mig har det inte ett skit med status att göra, och jag gillar att spara bättre än att slösa. Sedan så umgås jag inte med människor som lägger allt krut på yta heller, och har struntat i föräldragrupper så jag har inte upplevt någon hets alls.

• Flickan och kråkan

Det beror ju på vad man menar med märkeskläder. Vi lägger ner en del pengar på framför allt bra ytterkläder till barnen som håller tätt. har två pojkar tätt också så de ärver av varandra och då blir det inte så dyrt med en riktigt bra skaljacka exempelvis. För övrigt köper vi inte "märkeskläder" - tröjor, byxor etc. köper vi sådant som är färglatt och som är bekvämt och lekvänligt . Gnetar med pengarna för att spara föräldradagar. Spanar in reorna också . Vissa märken har kanonfina kläder just för att de bara är fina......det kan vi önska os eller kosta på oss ibland för att lyxa till tillvaron. Inte för märket utan för exempelvis det fina mönstret eller formen.

Vi har burit så har inte använt vagn eller skötväska.

• 5by5

Nej här är vi stamkunder på lindex Skrattande. Tycker de har så söta bebiskläder och hon växer ju ur allt på några veckor.
    Storasyster har en hel del pop också men känns onödigt i de minsta storlekarna.
    Annars älskar jag hemstickat. Min gammelmormor stickar helt underbara små sett till barnen.

• Pillis4

OK kul med era svar =)
    jag har köpt märkesvagn o vissa saker via blocket för jättebra priser. handlar kläderna på lindex kappahl h&m.. och köpte massor med fina grejer på gekås!!!

• Konvaljen

Köper en del märkeskläder, främst ytterkläder och då uteslutande för kvalitén.
    Kan köpa lite Molo, Mini a Ture, Småfolk, Polarn etc för att det är kul, 9 ggr av 10 på rea.
    Vi har en Bugaboo, skötväska från Stadium för en hundring och bärsjalar från Granit och Looma (rea).
    Fördelen med dyrare kläder är att de ofta håller bättre och för lite större barn, ex min treåring, innebär det att hon kan ha kläderna länge också.

• Mumselumsan

De grejer som jag/vi köper av "kända märken" är av funktions- och utseendeskäl. Två helt vitt skilda aneldningar Köper ibland för att det helt enkelt är snyggt men oftast för att kvaliten är bra. Mycket sällan jag köper för att det innebär status eller för att jag ska följa trenden.

Köper tex adidas el likn skor till barnen då jag vill att de ska ha bra skor på fötterna, samt rejäla kängor/stövlar på vintern. Vissa kläder i PO.P då jag gillar kvalitet och funktion och utseende och så är det med alla märkesinköp för vår del. Vad gäller Villervalla, Molo osv kläder så köps de ju inte för funktion utan för att de är förbaskat fina

juwilo.blogg.se

• Pillis4

OK!
    Jag är som ni ser en blivande mamma. och därför e jag nyfiken på hur ni resonerar kring detta med märkesvaror.

Jag har som sagt köpt märkesgrejerna begagnat som vagn mm.
    kläderna e helt nya men som sagt från kedjorna.
    Tycker om POPs kläder jättemycket och hört gott om dom ... men känns sådär att köpa en body för 300 kr åt en bebis.... ska man lägga krutet på barnkläder när dom blir lite äldre och sliter mer och växer mindre???

ni får gärna tipsa om bra märken som tåler att användas !!!
    tipsa gärna också om var man kan handla det och lite sånt=)

märken som jag inte fastnat för änsålänge är främst Lundmyrs kläder... tycker allt där ser likadant ut och jag hatar när det är text på kläderna!!

• Frontline

Handla på tradera, budade hem nu i vecka både nya och mindre begagnade kläder för en billig penning mot vad det skulle ha kostat i handeln...

Köpte en ny underbar fin pyjamas till grabben för 12 kronor och den var felfri varför köpa dyrt när det finns billigt för?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • cocos87
    Pillis4 skrev 2011-04-29 02:11:24 följande:
    OK!
    Jag är som ni ser en blivande mamma. och därför e jag nyfiken på hur ni resonerar kring detta med märkesvaror.

Jag har som sagt köpt märkesgrejerna begagnat som vagn mm.
    kläderna e helt nya men som sagt från kedjorna.
    Tycker om POPs kläder jättemycket och hört gott om dom ... men känns sådär att köpa en body för 300 kr åt en bebis.... ska man lägga krutet på barnkläder när dom blir lite äldre och sliter mer och växer mindre???

ni får gärna tipsa om bra märken som tåler att användas !!!
    tipsa gärna också om var man kan handla det och lite sånt=)

märken som jag inte fastnat för änsålänge är främst Lundmyrs kläder... tycker allt där ser likadant ut och jag hatar när det är text på kläderna!!
    Ibörjan kan man lika gärna köpa på tradera då så små barn ändå inte sliter kläderna så det är ofta i väldigt bra skick.
    När barnen blir lite större och leker för fullt så är Nova star dom allra bästa jeansen, dom är slittåliga till tusen men ändå mjuka och sköna för barnet att leka i plus att dom är grymt snygga!
     Villervalla har sjukt fina kläder men brukar lätt bli lite noppriga.
    Po.p har ju också fina och bra kläder.
Svar på tråden Köper du märkesgrejer till dina barn?