• Leos mor

50-års present- gärna äventyrligt!

Halloj!

Min far, som börjar närma sig 50 år. Han är en tokig liten gubbe (hehe) som man gärna vill ge ngt äventyrligt i födelsedagspresent. Det skulle han nog uppskatta mest. (ej fallskärmshopp och luftballong dock)

Någon som är rar och överöser detta inlägg med tips och idéer??

Tack på förhand!

Jenny

• Svar på tråden 50-års present- gärna äventyrligt!
  • Hannahs mamma

Kanske en timmes ridning? Kolla på närmsta stall om dom har möjlighet..

En golf kurs?

En hel dag på spa...`???

Åka till Gröna Lund, Lisseberg lr liknande?

Aktiviteter på nått motor centrum... (dom har ett i sollentuna i sthlm om ni kan åka dit... Där dom har paintball, fyrhjulig, go kart, folkrace mm mm)

Kanske en dans kurs.?

nån grundkurs i instrument ty gitarr, piano, orgel, fiol...?

En sång kurs.?

En data kurs.?

• Kakmonstret

När min sambo fyllde 25 köpte jag go-cart-biljetter till honom. Det var verkligen uppskattat. Köpte flera stycken (á 100 kr) så att han antingen kunde ta med någon kompis och slippa köra själv, eller åka flera gånger. Jättekul tyckte både han och kompisarna som följde med.

• Upptagen

säger som de andra, Go-Kart! Eller varför inte turridning? Helst på westernhästar så att han får känna sig som en riktigt cowboy!

• Mymlan

När min svärfar fyller 50 har vi tänkt ge han en natt i ett gömsle i finska karelen och spana in vilda björnar.

• teresan

när min mamma fyllde 50 fick hon en tatuering..det är väl äventyrligt

• Rut

Jag gav min sambo en utflykt till Kolmården med ett besök inne hos vargarna i hänget. Otroligt fantastisk upplevelse att vara inne hos fem varghannar och gosa med dem!

• pabe

Repilering
    Whiskyprovning
    Överlevnadskurs
    Forsränning
    Köra offroad med jeep
    Det finns massa kul o göra!

• pabe

Spaka själv - flyga flygplan
    Det fick min man i födelsedagspresent av mig sist...väldigt uppskattat.

• Leos mor

Pabe: intressant! Var kan man göra det, ngnstans nära Stockholm kanske?

• Dinturiel

www.vikarna.se/se/index.html

jhtwebb.adeprimo.se/parser.php&cid=200

Här är länkar på lite äventyrliga saker... den första är skotersafari. Vet inte vilken årstid ni har tänkt dig, men det här är ju för vinterdelen då.

Den andra länken tar upp lite granna mer som man kan göra i Jämtland/härjedalen. Två saker som nog skulle uppskattas om han tycker om natur är de olika safaris som erbjuds. Björnsafari.. eller varför inte Myskoxssafari i Funäsdalen. En minnesvärd upplevelse.

Lite tips ialla fall Hoppas din far får en bra födelsedag.

• Tanja o Theo

Hej Jenny!!!
    Ett hett tips!
    När pappa fyllde 60 så köpte mamma presentkort till honom på en timmes flygplansflygning...
    Han blev JÄTTEglad!!!! Det är väl ganska äventyrligt!!
    Gå in på deras hemsida www.flygskola.se
    Kramilikram

• Tanja o Theo

Hej Jenny!!!
    Ett hett tips!
    När pappa fyllde 60 så köpte mamma presentkort till honom på en timmes flygplansflygning...
    Han blev JÄTTEglad!!!! Det är väl ganska äventyrligt!!
    Gå in på deras hemsida www.flygskola.se
    Kramilikram

• Ajsen

segelflygning kan ja rekomendera! eller vad det heter hmm..mitt minne alltså....det är iaf ett plan som drar upp det andra planet, sen svävar man där uppe utan motorer, självklart med en kunnig flygare

När jag jobbade som personlig assistent åt en man så la vi hop till en sån flygning, vi assistenter och hans familj och det var riktigt uppskattat, det var just när han fyllde 50 och var totalt mållös när vi visade hans present!

• miya

Forsränning??? Lite beroende på vart han bor men man kan ju alltid ge bort en weekend...

• dexterswife

Har han dykarcert? I sådana fall kan man få dyka bland hajarna i Kolmården!

• Leos mor

TACK alla för era tips! Min far har redan gjort mkt i sina dar därför vill jag ha lite "annorlunda" grejjer. Ballongflygning har jag inget emot, det har vi redan skrivit upp på listan med tänkbara idéer, så visst är det en bra idé!

Fortsätt komma på tips,jättekul!

Jenny

Svar på tråden 50-års present- gärna äventyrligt!