Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Klär pojken i kläning

Jaha? Varför ska du säga nåt? Det är väl inte din sak hur hon klär sina barn. Antagligen klär sig barnet själv, och bestämmer själv också, eftersom han är tre år.

Att _du_ tycker det är hemskt har ju inte med saken att göra. 

Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:36:22 följande:
    men det är ju vidrigt och synd om hennes lilla pojke*?*
    Nej, det är antagligen inte alls synd om hennes "lilla pojke", inte pga att han har klänning iaf. Att det är "vidrigt"  är bara din åsikt, ingen sanning.

MYOB! 
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:37:42 följande:
    men han vill ju ha häftiga pojk kläder men hans mamma vill att han ska ha rosa glitter klänningar ist
    Tillåt mig tvivla. En treåring har inte på sig något hen inte vill! 
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:41:17 följande:
    hon uppmuntrar han att leka med dockor och ha tjej kläder på sig
    Vad är fel med att leka med dockor, menar du? Det är bra för alla barn, eftersom man tränar på den empatiska förmågan. Vilket även små pojkar behöver göra.

Hm, provokationstråd, eh? Obestämd
  • JuliaåRonjasmammis
    071001 skrev 2011-04-28 11:41:44 följande:
    Kimpossible, tror jag visst att det går, att tvinga på ett barn kläder.
    Jag har då aldrig stött på det fenomenet, men visst, det kanske finns. Nu tror ju jag att hela den här tråden är milt sagt överdriven, så just den frågan är egentligen irrelevant.
  • JuliaåRonjasmammis
    lilla mej skrev 2011-04-28 11:45:51 följande:
    suck vad trott man blir.......det ar inget du kan gora nagot at ts, det ar det nya nu i sverige att istallet for att satta pojkar i ett pojk fack sa ska man satta dem i ett flickfack bara for att demonstrera att killar kan ha klanning, och visst kan dom det hur fel och fult det an ser ut, mne det ar ju upp till foraldern att sta for.
    Eh, va'?! Ska "man"?! Det har jag då inte märkt alls. Däremot _låter_ man sina pojkar ha klänning - om de vill_, det är en jävla skillnad!
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:48:50 följande:

känns bara löjligt, varför kan inte flickor få vara flickor och pojkar vara pojkar?

Sitter det i kläderna, menar du? Pojkar är väl pojkar ändå, även om de har klänning. Liksom flickor är flickor även om de har byxor. Eller tror du att könsorganen ändras då?
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 12:06:23 följande:

nästan alltid har han nå tjej kläder på sig, målade naglar osv.
    Jag tycker synd om lill killen

Ja, har hon lyckats måla naglarna på ungen _mot hans vilja_ då jävlar är hon stark!

Säger han själv att han är ledsen, eller är det du som tror det?
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 12:11:34 följande:
    Nä men hon "påverkar" honom till att bli en tjej, uppmuntrar och uppmuntrar
    Hur skulle han kunna bli en tjej? 
  • JuliaåRonjasmammis
    Jens Hellgren skrev 2011-04-28 12:29:25 följande:
    Massiva grammatiska fel i din andra mening. Detta gör att jag inte kan ta dig seriöst, utan väljer hellre att gå och hämta mitt kaffe. Du ifrågasatte för övrigt inte min teori, du kränkte mig.
    Mycket möjligt att det var grammamtiska fel, det händer den bästa ibland. Ja, kaffe är gott. Det dricker jag också. Glad

Nej, jag "kränkte" dig inte, lär dig ordets betydelse innan du använder det.

Men nu är vi way OT, sorry Ts.
Svar på tråden Klär pojken i kläning