• Halvester M

Klär pojken i kläning

Kimpossible skrev 2011-04-28 12:09:53 följande:
    Sweet lord, ta av dig foliehatten! Det blir radioskugga över hela Sverige annars!
    En folie hatt kommer kanppast ge radioskugga, och Jens försöker bara hjälpa till, så sluta vara löjlig.
  • Halvester M
    Kimpossible skrev 2011-04-28 12:24:59 följande:
    Det var ett nytt sätt att tolka "hjälpa till".
    Jens Hellgren skrev 2011-04-28 12:20:10 följande:
    Jag funderar på att anmäla dig till polisen för trakasseri. Varför får du ens för dig att sänka mitt självförtroende metervis på en sådan fin dag som den här? Du är verkligen en sann glädjedödare. Samt att du driftar iväg från ämnet. Håll dig till ämnet.
    Han försöker bidra till tråden och berättar om studier. Det kallar jag att hjälpa till.
  • Halvester M
    NadiaMi skrev 2011-04-28 13:25:18 följande:
    There can be only one!
    Och den siste alfahanen i världen vinner vad? Ett harem och en inavlad framtid eftersom bara han kommer att bli far till alla barnen?

Problemet ligger inte hos dem som blir slagna utan hos dem som slår.
    Att få träna lite empati och acceptans av det som är 'utanför ramarna' redan från barnsben hjälper de flesta att växa upp till mer sympatiska och förstående medmänniskor och det är snarare fler sådana som behövs istället för 'typiska manliga stereotyper som får lära sig att slagsmål är lösningen om någon annan inte är som de borde vara eller helt enkelt inte är starka nog'.

Det kallas evolution.
    Samhällsklimatet och livsstilarna förändras och det vi har i oss "sedan urminnes tider" får en allt mindre betydelse i det samhälle människan har byggt upp under de senaste årtusendena.
    Samhället vi har nu är en cancer i evolutionen och borde tas bort snarast.
  • Halvester M
    NadiaMi skrev 2011-04-28 13:40:21 följande:
    Intressant...
    Speciellt med tanke på bilden du har till ditt nick.

Tråden handlar om huruvida en pojke bör kläs i klänningar eller inte och att få motargument för det från en vuxen man som presenterar sig med en bild från en kultur där vuxna män går runt i kaftaner (långa löst sittande plagg enklast jämförda med just klänningar) gör det hela lite extra spännande.

Så, tycker du att pojken det står om i trådstarten bör få ha klänning på sig eller inte?
    Du får gärna förklara dig lite mer. Har du något emot att jag har en rosa mössa eller?
  • Halvester M
    NadiaMi skrev 2011-04-28 13:54:27 följande:
    Nej, jag undrar bara om du har något att tillägga till det som har efterfrågats i trådstarten.

Tycker du att den treåriga pojkens mamma bör få fortsätta klä honom i klänning eller inte?
    Motivera gärna ditt svar lite också så vi kan förstå varför du har den åsikt du har i frågan.

En rosa mössa är ju ett ganska bra komplement till en svart kaftan annars om vi ska snacka styling.
    Ett tillbehör eller större smycke i en synlig färg brukar vara rekommenderat av de flesta stylister för folk som gärna klär sig i svart så du verkar ha koll på den biten.
    Just därför tänkte jag att du kanske kunde ge oss lite insikt i klännings-frågan som vi andra med vår mer 'vardagliga klädstil' inte kan komma fram till.
    Jag tycker inte att ett en liten kille ska ha klänning. När han blir äldre så får han ha på sig en jort kjol om han vill, jag bryr mig inte. Men det är allmänt kännt att barn är elaka och det finns en risk att han blir mobbad om han har klänning.

Om han vill ha klännings liknande kläder, så rekomenderar jag ju en fin rock eller dylikt, han kan ha lite större byxor, eller kanske till och med en kilt om man hittar någon med ett trevligt mönster.
  • Halvester M
    FamiljenCooper skrev 2011-04-28 14:09:55 följande:
    Aha !
    Otvechaj.
  • Halvester M

Jeans och sneakers är unisex, det är inte klänningar

• Halvester M
    Anonym (apan) skrev 2011-05-02 11:57:13 följande:
    Byxor var otänkbart på en kvinna för ett antal år sedan? Nu är det ingen som bryr sig? Uppenbart?
    Det är ungefär 50-60 år sedan kvinnor inte hade byxor.
  • Halvester M
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 13:24:51 följande:
    Och vad är maskulint? Vilka egenskaper är manliga? Sväng dig inte bara med ord utan ge en förklaring och inte bara flera synonymer.
    Vet du inte det själv? Slå upp det eller kolla på google.se.
Svar på tråden Klär pojken i kläning