NadiaMi skrev 2011-04-28 13:54:27 följande:
Nej, jag undrar bara om du har något att tillägga till det som har efterfrågats i trådstarten.
Tycker du att den treåriga pojkens mamma bör få fortsätta klä honom i klänning eller inte?
Motivera gärna ditt svar lite också så vi kan förstå varför du har den åsikt du har i frågan.
En rosa mössa är ju ett ganska bra komplement till en svart kaftan annars om vi ska snacka styling.
Ett tillbehör eller större smycke i en synlig färg brukar vara rekommenderat av de flesta stylister för folk som gärna klär sig i svart så du verkar ha koll på den biten.
Just därför tänkte jag att du kanske kunde ge oss lite insikt i klännings-frågan som vi andra med vår mer 'vardagliga klädstil' inte kan komma fram till.

Jag tycker inte att ett en liten kille ska ha klänning. När han blir äldre så får han ha på sig en jort kjol om han vill, jag bryr mig inte. Men det är allmänt kännt att barn är elaka och det finns en risk att han blir mobbad om han har klänning.
Om han vill ha klännings liknande kläder, så rekomenderar jag ju en fin rock eller dylikt, han kan ha lite större byxor, eller kanske till och med en kilt om man hittar någon med ett trevligt mönster.