Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Klär pojken i kläning

JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 11:40:29 följande:
    Tillåt mig tvivla. En treåring har inte på sig något hen inte vill! 
    När mitt barn var tre år så valde han kläder själv, visste precis vad han ville ha
  • sextiotalist

Det som jag ser, som jag anser är fel, det är att mamman använder sitt barn som verktyg i sin könskamp. Om barnet självlt hade velat, då hade jag bara skakat på huvudet (nej, jag tycker varken pojkar eller flickor är söta i rosa volangkjolar och ja, jag tycker det är ännu mer malplacerat med rosa kjol på en pojke).

Jag anser att man aldrig skall använda sitt barn i sin genuskamp. Man kan försöka förmedla värderingar etc.

Om nu killen inte trivs med dessa kläder, så är det helt fel.

• sextiotalist
    Anonym (lägg av själv) skrev 2011-04-28 15:53:39 följande:
    Jamen självklart är det fel att tvinga. Nu har vi bara TS syn på det hela och den behöver inte alls överensstämma med verkligheten. (troligen motsatsen)

3-åringar brukar oftast veta vad dom gillar och inte. Prinsessa ena dagen, riddare nästa osv.
    Hade jag så mycket försökt andas klänning till min grabb, så hade jag blivit uträknad direkt. Min grabb var killig från det han kunde bestämma själv. Jag hade ett väldigt bra knep för att få honom sluta med en sak. "Älskling, vad roligt att du vill pröva på något som många tjejer gör" (att det sedan var ett sattyg som vanligast utförs av killar är en annan sak Flört), fick honom att sluta direkt.
  • sextiotalist
    pluppfamiljen skrev 2011-04-28 16:12:03 följande:
    Ja men vadå sa Tomas Dileva går ju in klänning och han är det väll inget fel på ? "Host" 
    Nej, han har ingen klänning, det är ett maskulint plagg han har, kommer inte ihåg vad det heter nu. 
    I arabvärlden är det inte alls ovanligt att män går omkring i klänningslikande plagg.
  • sextiotalist
    allmänt skrev 2011-04-28 16:20:09 följande:
    Oj.. Du har verkligen smiskat in honom i grabbträsket ordentligt. Så ambitiöst av dig att få honom att skämmas över att "vara som en tjej".
    Det behövde jag inte, han föddes så. Själv är jag inte speciellt tjejig heller, så han har noll tjejinfluenser. Han har nästan bara killkusiner.
    Han har aldrig skämts för det, inte det minsta. Han tyckte (och tycker fortfarande) att tjejsaker är mesigt (och jag tycker också det, som tjej)
Svar på tråden Klär pojken i kläning