• ETSS

Klär pojken i kläning

Faber skrev 2011-04-28 15:45:38 följande:
    *Ryyyys*
  • ETSS
    sextiotalist skrev 2011-04-28 16:14:02 följande:
    Nej, han har ingen klänning, det är ett maskulint plagg han har, kommer inte ihåg vad det heter nu. 
    I arabvärlden är det inte alls ovanligt att män går omkring i klänningslikande plagg.
    Djelliba :)
  • ETSS

Det är naturligt för små pojkar i en viss ålder att vilja ha klänningar. Likadant för flickor och pojkkläder. Efter denna korta period av "experimenterande" brukar det gå över. Låt tiden ha sin gång och tro aldrig att det går att sudda ut könen från barn och vuxna. Det är inte naturligt, inte heller önskvärt.
    Även om Genus"medvetna" önskar annorlunda kvarstår faktum att vi har olika utrustning så att säga. Ingen politisk/social/feministisk propaganda kan förändra det, det är tidsslöseri att försöka förändra det som inte går att förändra, yes?

• ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-08 09:10:33 följande:
    Fast är man genusmedveten försöker man ju inte sudda ut könen, men det vet du säkert redan?
    Genus består av hårklyverier. "Man vill inte sudda ut könen, bara dess benämningar". Vad blir resultatet? Förhoppningsvis bara en fotnot i en historiebok om trettio år.
  • ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-08 10:05:07 följande:
    Jag skulle rekommendera att du läste lite om vad Genus faktiskt handlar om, istället för att hamra på med floskler.
    Det är inga floskler, jag kör helt på alldeles egna åsikter Flört
  • ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-08 22:39:09 följande:
    Det du säger låter fruktansvärt uttjatat och byggt på fördomar åsikter helt utan grund...
    Det är det inte för mig men du vet kanske bättre än jag vad som är det "rätta" och det "felaktiga" sättet att tänka?
  • ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-09 19:09:13 följande:
    Jo, för precis så sa jag.
    Ja ett är säkert även i min värld; du resonerar precis som de som brukar följa -ismer.
  • ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-09 21:06:33 följande:
    Alltså.... Va?!
    Var jag oklar på något vis.
  • ETSS
    Mammorna skrev 2011-07-10 04:07:26 följande:
    men gud.....

med alla krig, pedofiler, krockar, olyckor och elände som finns.......

Känns detta som ett verkligt problem??

Svar på tråden Klär pojken i kläning