Klär pojken i kläning
F L I C K A!!! Hans snopp ramlade av och nu har han vid en ålder av 5 förklarat att han inte kan ge mig barnbarn. Eftersom han hade klänning på sig är han numera bög.
Kan inte någon av dessa anonyma klänning-på-pojke-hatare förklara för mig exakt VARFÖR klänning är till för småflickor och inte för småpojkar? Jag undrar vad själva anledningen och syftet är med klänning, som gör att det är BESTÄMT att det är till för tjejer och inte killar. Och nu pratar vi vanliga H&M-klänningar i regnbågens alla färger för BARN.
Kom igen nu. Någon?
För det första, det är inte vi "tvärtomkärringar" som känker våra barn. Tvärtom. Det är alla ni som VÄGRAR era barn något för att ni inte tycker det passar.
Stanna upp och tänk efter. Vi tvingar inte våra barn till någonting. Men ni vägrar era barn någonting. Vem är det som gör fel? Egentligen.
Jag är också uppvuxen med normen att killar är tuffa, tjejer är söta. Killar bygger och tjejer lockar hår och har KLÄNNING. Någonstans inom mig skulle det kännas lite konstigt att ge min son en klänning om han ville det, men det är MIN känsla. Och jag är vuxen nog, och vettig nog att inse att min konstiga verklighetsuppfattning inte skall straffa mitt barn. Han är ett barn med otroligt öppna ögon. Det finns inget ska och inte ska inpräntat hos barn. Det är vi vuxna som skapar detta tänk.
Min karl är också född och uppvxen enligt dessa normer. Därför skulle han aldrig gå till jobbet i klänning. Han är nämligen uppvuxen med att få veta att det är fel fel fel fel fel fel och omanligt och då är man bög och transvestit o.s.v. Men skulle han vilja skulle jag inte vägra honom det heller. Jag skulle aldrig kränka min man så till den grad som en tidigare debattör i denna tråd, genom att skratta åt honom.
Men jaa.. man kan ju undra vilka som använder sina barn som redskap för att bevisa sin ståndpunkt.