• Faber

Ingen fara om ungen prövar att klä ut sig till tjej men håller det på för länge så riskerar han att bli homosexuell.

• Faber
    Lilith Dark skrev 2011-04-28 16:45:38 följande:
    Det finns väl värre saker en pojke kan bli än bög? Han kan bli homofob, inskränkt, trångsynt. Det tycker jag är värre.
    Det är ju helt subjektivt.
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 17:14:34 följande:
    Varför blir du besviken på det? Så vitt jag vet finns det inget lagförslag om klänningstvång för pojkar på gång, så du kan lugnt fortsätta klä/låta ditt barn klä sig som du/ni själva önskar!

Men det vore ju attans trevligt om du lät andra göra samma sak, utan att skriva dem på näsan hur saker "ska" vara. Den "sanningen" gäller nämligen bara i din värld.
    Nej den "sanningen" gäller i mångas värld, hur många går inte att säga men jag tvivlar starkt på att han/hon är ensam om åsikten.
  • Faber
    Jojile skrev 2011-04-28 17:20:40 följande:
    Det gör det. Jag lovar. Sonen var Pippi Långstrump på dagis maskerad för ett par år sedan. Alltså utklädd till
    F L I C K A!!! Hans snopp ramlade av och nu har han vid en ålder av 5 förklarat att han inte kan ge mig barnbarn. Eftersom han hade klänning på sig är han numera bög.
    Det är ju det jag säger, se nu vad du ställt till med som lät honom ta på sig den.
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 17:21:22 följande:
    Nej, hon är tyvärr inte ensam om åsikten, men var skrev jag att hon skulle vara det? "I din värld" var en metafor för den (i mina och många andras ögon) värld hon lever i. Den värld där man begränsar sina barn, ofta både genom att styra klädval, leksaksval, intressen och annat.
    Jag begränsar inte barn, pojkar får gärna leka med dockor, den typ av dockor som försvarar amerikanska oljeintressen utomlands.
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 17:44:04 följande:
    Och jag vet fortfarande inte om du ironiserar eller inte. Jag hoppas dock på det, ännu mer efter detta inlägg.
    Vad fan är det för fel på GI Joe?
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 17:46:59 följande:
    Tja, han är ful? Han framställs som ett puckat nöt? Å andra sidan ingen skillnad mot Barbie eller Ken, så du har en poäng!
    Han är en garant för världsfreden och civilisationen.
  • Faber
    Pallas skrev 2011-04-28 17:56:57 följande:
    Ja precis, för det var ju inte hello kitty-hotpants till småflickor som problematiserades, utan att folk med snopp skulle bära plagget ifråga. Själv undrar jag vad det är för jävla puckon som till sina småflickor köper kläder avsedda för att hetsa upp män.
    Hur kan du säga så, kläder är ju könsneutrala.
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 18:03:04 följande:
    Javisst, och Barbie är alla kvinnors urmoder och rollmodell. *gäspar*

Det är lugnt, du har svarat på min fråga.
    Glad att jag kunde hjälpa till.
Svar på tråden Klär pojken i kläning