• Stinky

Klär pojken i kläning

Bara läst TS.

Om grabben absolut VILL ha klänning på sig, så är det väl ok. Ungen ska väl inte kränkas bara för att han tänker "annorlunda"? Men om det är morsan som fått för sig att klä sonen i klänning p.g.a. ett sjukt genustänk, så har det banne mig gått för långt! Tycker det är vidrigt med föräldrar som inte låter sina barn vara sig själv, utan absolut MÅSTE köra med genustänk och avidentifiera barnens kön, vilket i slutändan resulterar i att det är ungen som får lida av deras knäppa föräldrars uppfostran.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • Stinky
    amanda h skrev 2011-04-28 20:23:16 följande:
    Nu sa jag ju inte byxor, utan kostym.. men alright - byxor är ett plagg både män och kvinnor kan ha. Inget konstigt med det? Det jag syftade på var ju att du inte hade klätt dig manligt till jobbet, alltså kostym, stjorta, slips? Hade din man klätt sig i kjol och högklackat? Isåfall kan vi ju diskutera vidare, men byxor är ju inget direkt manligt eller kvinnligt plagg.
    Byxor var ett manligt plagg tills YSL fick för sig att designa kvinnliga kostymer och banade vägen för kvinnobyxor. Så du har fel.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • Stinky
    apanssonsmamma skrev 2011-04-28 21:32:12 följande:
    Fyfan avskyr föräldrar som projicerar sina egna åsikter på sina barn på ett så extremt sätt.
    Det finns andra vettigare sätt att göra det på. 
Svar på tråden Klär pojken i kläning