Inlägg från: Anonym (trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trött)

Klär pojken i kläning

Jag blir så trött på alla tvärt-emot-kärringar som tvingar sina pojkar att bära rosa klänningar och vägra flickor söta kläder för de ska minsann vara könlösa!!! Om man vill att alla ska behandlas lika så ska man även utesluta nationalitet och även språk för man vet ju att en svensk är bättre än en utlänning, eller hur? Not!!! Vill bara få fram min poäng. Intelligenta personer förstår det.

• Anonym (trött)
    Tom Araya skrev 2011-04-28 20:35:06 följande:
    För att uppnå detta räcker det inte med könsneutralitet, det måste till betydligt större netralitet än så, på alla plan.
    Nej, jag tycker att det är enklare och trevligare att låta det förbli könsbestämda identiteter eftersom män och kvinnor är olika och aldrig kommer att bli lika. Sedan finns det en massa annat på jämställdighetsfronten som behöver göras.
    Precis, men vissa tror att om man kallar alla "hen" så har man nått absolut jämställdhet. Snacka om att sila mygg och svälja kameler!
  • Anonym (trött)
    Hypnotica skrev 2011-04-28 20:37:25 följande:
    Könsmogna personer har i allmänhet inget problem att könsbestämma en annan könsmogen person som de ser på gatan, oavsett kläder.
    Fast det får man väl inte för alla ska tydligen kallas "hen"..
Svar på tråden Klär pojken i kläning