• HäckHäxan

Klär pojken i kläning

Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.
    Var tyst, det där är väl ändå upp till dom och snart nog kommer grabben säker ha en alldeles egen vilja, barn tenderar att få det med tiden.

Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • HäckHäxan
    Tom Araya skrev 2011-04-28 23:46:38 följande:
    Jag undrar hur många av er som hackar på avsaknaden av en genusneutral kultur som själva klär sig genusneutralt?
    NU har jag inte hackat något alls, men jag är nog rätt genusneutral överlag, även om det inte är något jag tänker på när jag klär mig på morgonen, min garderob är sån bara.
    Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • HäckHäxan
    amanda h skrev 2011-04-29 00:09:41 följande:
    Okej och du tycker inte det är dumt att påpeka återigen att jag behöver plugga på komvux? Oavsett om det kom från henne eller dig först, du behövde liksom inte påpeka det igen, det kallar jag att försöka "trycka ner" nån. Du BEHÖVDE inte upprepa vad hon sa, det fanns liksom ingen need for that. Men du gjorde det bara för att trycka ner, oavsett om du vill medge det eller inte. Jag är liksom ingen elak person, men blev oerhört provocerad när folk säger till mig att jag måste "läsa på" och säger att jag inte har kunskap inom vissa ämnen. Hon kallade mig indirekt för korkad, och det reagerade jag på och DÅ kommer du in i bilden och upprepar allt hon sa?

Där har du förklaringen på hur du trycker ner!
    Eller så lider du av mindervärdskomplex och vägrar erkänna att genuskunskap inte är din starka sida??
  • HäckHäxan
    amanda h skrev 2011-04-29 00:15:38 följande:
    Ja tro du det om det får dig att må bättre ;)
    Inte det minsta, men det gör att jag känner medlidande med dig.
  • HäckHäxan
    trollbottom skrev 2011-04-29 00:20:10 följande:
    Ja, just ja. Glömde, tur jag kommit tillbaka hit så jag blir påmind. Flört

Nä, men självklart får han ha det han själv vill ha. Att bråka om kläder känns verkligen som en onödig konflikt. Då finns det konflikter som helt klart är mer värda att ta.

Sen undrar jag precis som du varför "kvinnliga" saker och attributer anses vara fulare att använda, mindre värt. För det är det de blir när män inte "kan ha" sådant som anses kvinnligt
    Jag drar nog in den där magnus betner här... Det är inge kul att vara en jävla kuk, men de är lite värre att vara en jävla fitta!
  • HäckHäxan
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 00:20:25 följande:
    "..och en annan sak, varför anses det ok att flickor ägnar sig åt "manliga" saker och kläder men inte tvärtom? Det är fult för pojkar att vilja ha "kvinnliga attribut" men inte flickor som vill ha manliga. " Snaggade småtjejer ser man ju nästan aldrig. Verkar inte vara så poppis bland föräldrar till tjejer.
    Min hade tuppkam förra året, för det ville hon ha och då fick hon det. Hennes pappa däremot höll på att gå i taket en sväng, när han på fredagen hämtade sin dotter i nya frisyren
  • HäckHäxan
    amanda h skrev 2011-04-29 00:25:05 följande:
    trevligt :)
    Om du väljer att se det så. Jag tycker det mer lutar mot tragiskt....
  • HäckHäxan
    Driftwood skrev 2011-04-29 00:28:17 följande:
    Ok, så tuppkam = oklart. 
    Hehe nej det tycker jag inte. Hon får välja själv och hon ansåg sig nog vara en tjej ändå för hon har ju snippa som alla andra flickor.

Dock har hon en knasig mamma som inte är så kvinnlig alls av sig och hon grät när jag rakade av mig halva håret för några veckor sen. För hon har fått lära sig på dagis att flickor minsann skall ha långt hår. Så även om jag nu skulle vilja ha långt hår så tänker jag fortsätta vara korthårig ara därför.
  • HäckHäxan
    amanda h skrev 2011-04-29 00:30:01 följande:
    Jaha, vad roligt att du tycker jag är tragisk, alltid lika underbart att höra Flört
    Om du kunnat få betyg i missförståelse av ord när du läste komvux, så hade du garanterat haft MVG även i det ämnet

Psst jag tycker inte att du är tragisk. Det är tragiskt att jag känner medlidande för dig bara.
  • HäckHäxan
    amanda h skrev 2011-04-29 00:41:41 följande:
    Tragiskt att du bryr dig så mkt om mig liksom...och att du lägger ner så mkt energi för att få fram det!
    Jag är mån om mina medmänniskor på planeten, det är bara sådan jag är. Slösar dock sällan energi på människor överhuvud taget, så du behöver inte känna dig speciell för mig på något sätt.
  • HäckHäxan
    amanda h skrev 2011-04-29 00:45:17 följande:
    Okej då vet jag det *antecknar*.
Svar på tråden Klär pojken i kläning