• elmadumle

Klär pojken i kläning

Låter som en mamma som är besviken för att hon inte fick en flicka och låter det gå ut över sonen. Hoppas han inte går klädd i klänning på dagis, som uppgjort för att bli retad. Barn är inte alltid snälla mot varandra och varför vill man som förälder utsätta sina barn för det?

• elmadumle
    trollbottom skrev 2011-04-29 00:31:38 följande:
    Oohhhh, vet inte hur ofta jag fått höra det där. Herregudars, hur svårt ska det vara att fatta. Barnen väljer själva och föräldrarna (som jag) tycker det är okej. Min son går i klänning till dagis, ingen retar honom. Beror väl på hur vuxenvärlden hanterar det hela. Med din inställning lär du dina barn att det inte är okej och med stor sannorlikhet är det dina barn som inte är snälla
    Nu har jag så gott som vuxna barn så håll de utanför det här. Kom igen när en kille går till skolan i klänning, inte så kul att bli retad. Och som sagt, barn är elaka mot varandra, ibland behövs inte mycket och varför då ge "de elaka barnen" något att retas för?
  • elmadumle
    trollbottom skrev 2011-04-29 00:33:14 följande:
    För övrigt kan jag upplysa om att jag önskade mig ett barn, inte ett kön
    Det gjorde jag också, men tyvärr så finns det de som önskar sig ett visst kön och blir besvikna när det blir "fel".
  • elmadumle
    enny signatur skrev 2011-04-29 01:32:47 följande:
    De har alltid något att retas för. Varför inte hantera peroblemet, just att folk gör så? Varför acceptera mobbing (vilket det blir eftersom man lägger det till last för den drabbade)
    Jag hoppas ingen accepterar mobbing. Men det är onödigt och dumt att utmana ödet anser jag.
  • elmadumle

Undra om det är något fel på min tioåriga son då, trots tre äldre systrar som haft både rosa kläder och klänningar så har han aldrig någonsin velat ha klänning, inte frågat efter det heller.

Till ts: du menar inte allvar att soc ska starta en utredning om detta? inte för att jag tycker det är ok med klänning på killar, men inte kan jag tro att soc lägger ner resurser på det?

Svar på tråden Klär pojken i kläning