Inlägg från: sophialicious |Visa alla inlägg
  • sophialicious

Klär pojken i kläning

TROLLBOTTOM och HÄCKHÄXAN bland andra! VAD får ni ut av att vara så otrevliga? suck sluta upp att vara så barnsliga!
    ALLA måste inte tycka samma!!!!! Vi är olika personer med olika åsikter! VARFÖR ska man hoppa på en som inte tycker som sig själv! SLUTA det är sånt som orsakar problem i världen på olika plan!

• sophialicious
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 09:49:16 följande:
    Anonym - Fast vad stör det dig och alla andra om en tonårspojke själv väljer att klä sig i klänning? Eller om ett yngre snopp-barn har klänning - egentligen? Måste man bry sig så jävligt? Eller ska jag gå runt och skratta hysteriskt åt alla som klär sina barn überstereotypiskt, peka med fingret och vråla "jääävlaaa korkade okunniga white-trash-slödder", och sen viska till mina barn: "tittta på dem där, de tror att flickor bara kan ha en färg (rosa) och pojkar bara mörka färger. Och att flickor bara kan leka med dockor och pojkar bara med actionfigurer och bilar. vilka dumskallar va - tänk vad mycket fint och roligt de missar?".

Måste man klargöra så tydligt för andra att dem inte passar in i normen? Om de inte vill göra det, så låt de slippa. De förtjänar inte glåpord, skratt och mobbning för det. Skulle jag kräka ur mig vad jagtycker om andra så skulle jag inte ha tid för något annat.
    - Hahahhaa jävla tjockis, gör du annat än äter?
    - Hahahaha blonderad, solbränd och leopard. Bimbo-bimbo-bimbo-lalalala!"
    - Hahahah vad hårig du är, halloj gorillan!"
    - Hahahah du har för trång tröja, vill du att hela världen ska se dina bristningar eller? Döhh".

and on, and on.
    Vad skojiga liv ni måste ha som ska klargöra för alla att "sådär kan inte pojkar vara - hahaha".

Alla får vara som dem vill även de som vill klä sina flickor i "typiska flickkläder" och sina pojkar i "typiska pojkkläder"

Eller hur?? Eller har jag fel??!!!

• sophialicious
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 09:59:48 följande:
    sophialicious - Yep, men så ser det ju inte ut idag. Alla får inte vara som de vill. Sen lär man ju inte sina ungar att de får vara som de vill om man säger "du är pojke, då ska du vara och se ut såhär" eller "du är flicka, då ska du vara och se ut såhär". Men det är ju upp till var och en hur det gör. Däremot tycker jag att ALLA föräldrar ska lära sina barn att folk är och ser ut olika. Så att de lär sig att det är okej att som pojke vara mild, känslig, oatletisk, omvårdande, älska rosa/hello kitty/blommor och leka med dockor. Och att det är okej som flicka att vara tuff, självsäker, aktiv, ta för sig, älska bilar/actionfigurer och mörkmurriga coola kläder. För då har man gjort sitt för att förhindra att uppfostra en mobbare! Sen om man ändå tycker att barnet ska kläs i stereotypiska kläder - det är okej, valet är fritt. Men just det att man lär in barnet att barn som rör sig utan för könsrollen är onormala och gör fel - det är det jag tycker är HEMSKT.
    Ja och det är synd att det är så! Men tycker bara att man inte ska visa vad man tycker på detta sätt att hoppa på andra som tycker annorlunda!!!! Man kan föra fram sitt budskap på ett bra och fint sätt (som ju faktiskt fungerar bäst), välja hur man uppfostrar sina barn och visa hur bra man ska vara mot andra och inte skilja på olika personer man möter beroende på hur de ser ut!
    Visa hur snäll och trevlig man är som är så!
    INTE visa ilska och dåliga miner mot andra för att de inte gör som man själv!
  • sophialicious
    infragilis skrev 2011-04-29 10:11:05 följande:
    Tror knappast soc skulle gör anågot även om pojken tvingas. Många fler pojkar tvingas gå i pojkiga kläder mot sin vilja, skulle jag tro. Inte bryr sig soc om det..
  • sophialicious
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:16:09 följande:
    oOOo oOOo - Vadå måste? Tror du att pojken tvingas ha klänning, bara för att han råkar vara pojke? Och vad menar du med tvång? Att mamman väljer pojkens kläder och pojken klär på sig? Så är det väl i de flesta familjer med mindre barn. Mammor/pappor lägger fram kläder, ungen klär på sig (ev. trotsar och vill ha något annat) och that's it. Det är knappast så att den här mamman tvingar på sin pojke en klänning mot hans vilja och skiter i eventuella krokodiltårar. Hon tycker om klänning - han får ha det. Precis som många andra föräldrar tycker om randigt, lila och stjärnor - och barnen får ha det. Eller så är det helt enkelt så att pojken faktiskt vill ha en klänning, och det tycker mamman är ok eftersom att hon undviker stämplar som "tjejigt" och "killigt".

Varför utgår man från att en pojke i klänning tvingas till det?
  • sophialicious
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:21:01 följande:
    Sen är det synd, tycker jag, att pojkar som bryter mot normen döms ofantligt mycket hårdare än flickor som gör det.

- En tuff flicka som leker med bilar och klär sig i tshirt och baggyjeans får inga speciella reaktioner.
    - En mild pojke som leker med dockor och klär sig i rosa/hello kitty eller klänning är hemsk. fjantig. jättekonstig. har misshandlande och vidriga föräldrar. kommer bli bög (oj vad hemskt! eh..). kommer bli transa. kommer mobbas (no shit - det är era ungar som blir mobbarna! i wonder why..) osv.

Varför? Vart är alla FL-trådar med texter som "Klär flickan i baggyjeans/mörkmurrigt/superhjältetryck" och  "Hon låter sin dotter leka med bilar"? Va..?
    haha det var det bästa inlägget på länge!!! Kanske får en och annan en tankeställare!!!!
Svar på tråden Klär pojken i kläning