amanda h skrev 2011-04-29 09:26:29 följande:
Hehe ja just det, för jag trodde ju att kvinnor gick runt med push up bh och stringtrosor på stenåldern ;)
Ja, det var lite så ditt inlägg lät.

amanda h skrev 2011-04-29 09:26:29 följande:
När du säger "anser du att kvinnligt är i syfte att attrahera män sexuellt" så kan jag svara nej, inte bara sexuellt, utan attrahera män överhuvudtaget. I grund och botten tycker jag att kvinnlighet alltid grundat på det, syftet att attrahera det motsatta könet. Vad tycker du själv att kvinnligt är och alltid har varit? Big question, inte sant?
Det var ju liksom det som var poängen litegrann. Jag skiljer på biologiskt och socialt kön, så jag anser inte att det finns något som "alltid" har varit
kvinnligt (till skillnad från att en
kvinna alltid har haft livmoder och äggstockar, t. ex).
Och jag tycker dessutom att det (speciellt om man inte skiljer på kvinna och kvinnligt) är en tragisk syn att kvinnlighet skall betyda detsamma som att vilja attrahera män.
Turkosfjäril skrev 2011-04-29 09:25:38 följande:
Jag har bara läst första sidan och TS beskrivning av tråden, och min första reaktion är ''Vad fan?'' Jag läste några som inte tyckte det var något att blanda sig med, att man skulle vänja sig vid 2000-talet, men alltså ursäkta mig... Menar ni att det är okej? Det är inte ett dugg okej?!
Du tror inte att folk resonerade precis likadant när Europeiska kvinnor började gå i byxor på 1920-talet? "Byxor är faktiskt ett mansplagg! Varför i hela världen skulle en flicka vilja gå runt i byxor? Skandal! Fruktansvärt! Hemska föräldrar!"