Inlägg från: Anonym (Norrköping) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Norrköping)

Klär pojken i kläning

gumtree skrev 2011-04-29 10:32:38 följande:
    Det här är väl ändå dagens skämt? Ska TS ringa till Soc för att kompisens treåringa sån har klänning på sig och uppmanar honom att leka med dockor. Shit va kul de kommer ha på fikarasterna på Soc. 
    Jag misstänker att soc vill besöka familjen för att ta reda på om föräldrarna kan möta barnets behov.
    Att klä sin son i klänningar kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
    (Och kom nu inte och påstå att man ska förbjuda sina barn att mobba, för det biter i stort sett bara på de barn som inte skulle mobba annars heller).
  • Anonym (Norrköping)
    Raskask skrev 2011-04-29 11:01:55 följande:
    Nä uppfostra inte era barn. Bättre att strunta i att de mobbar och anmäla sina kompisar till soc istället.

Vad jag menar är att jag har pratat med mina barn om mobbing och vad jag vet så har de aldrig mobbat någon (tycker jag borde fått någon form av indikation från t ex skolan i så fall).

Däremot kommer det alltid finnas de föräldrar som inte bryr sig särskilt mycket om sina barn och definitivt inte ägnar sig åt barnuppfostran, så deras barn kommer att mobba om de är lagda åt det hållet.

Det hjälper alltså inte att vi ordentliga föräldrar har barn som inte mobbar - det räcker med att det finns en enda mobbare på en skola för att den klänningbärande pojken ska må dåligt av mobbing.

• Anonym (Norrköping)
    Lady Namárië skrev 2011-04-29 11:06:15 följande:
    Min äldsta har glasögon. Sånt kan ju ge upphov till mobbning, så det är kanske bäst att någon socanmäler mig genast? (Eller, jag kanske klarar mig eftersom han valde de gula bågarna istället för de chockrosa som han också gillade?)

Man kan inte förbjuda barn att mobba. Däremot kan man uppfostra dem till toleranta individer som inte tycker att det är fult och skrämmande och konstigt att någon bryter mot normen. men det gör man knappast genom att så tydligt som vissa i den här tråden markera att det är FEL att pojkar har klänning och nagellack.
    Det är inte fel att pojkar har klänning men då det alltid kommer att finnas mobbare (tyvärr) så är det inte rimligt att utsätta sitt barn för det experiment det faktiskt är att låta honom bära klänning.

Min dotter har också glasögon. Är dock en aning vanligare än klänningar på pojkar
Svar på tråden Klär pojken i kläning