• gumtree

Klär pojken i kläning

Det här är väl ändå dagens skämt? Ska TS ringa till Soc för att kompisens treåringa sån har klänning på sig och uppmanar honom att leka med dockor. Shit va kul de kommer ha på fikarasterna på Soc. 

• gumtree

Hahahah "treåriga sån"

Menade ju son såklart!!! Doh!

• gumtree

Tar mig friheten att visa de inlägg som TS gjort...

- men det är ju vidrigt och synd om hennes lilla pojke*?*

- men han vill ju ha häftiga pojk kläder men hans mamma vill att han ska ha rosa glitter klänningar ist

-hon uppmuntrar han att leka med dockor och ha tjej kläder på sig

- känns bara löjligt, varför kan inte flickor få vara flickor och pojkar vara pojkar?

-nästan alltid har han nå tjej kläder på sig, målade naglar osv.
    Jag tycker synd om lill killen

- Mamman har alltid på sig "kvinno kläder" ofta kjol

-Nä men hon "påverkar" honom till att bli en tjej, uppmuntrar och uppmuntrar

Hur man kan ta detta på allvar är en gåta för mig.
  • gumtree

En stilla undran. Eller kanske två...

Om man nu, som väldigt många säger sig vara, är så trött på "genustjafset" varför går man då in på sådana trådar? Om jag är kräkfärdig på nån schlagerlåt så letar jag inte fram den på Spotify och spelar den på repeat liksom...

Och varför vågar så många "anti-genus-tjafsare" inte stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom anonymiteten? Är det en känslig sak att stå för?

• gumtree
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 12:34:29 följande:
    Hur oanonym är du?

Tittar man i den profil står det

"Jag är en 34-årig Göteborgare som bor ihop med min man, vår ettåriga dotter och våra två katter! "

I princip alla här inne är anonyma...
    Hur var det svar på min fråga? För övrigt vet jag mycket väl vad det står i min presentation
  • gumtree
    Anonym skrev 2011-04-29 12:33:45 följande:
    Därför skriver man i en annan tråd så fastnar folk i dom åsikterna man har yttrat här och på så sätt ser rött så fort man skriver något!
    Tack för ett svar! Det är ju barnsligt av "de andra" i så fall, måste erkänna att jag sällan stött på fenomenet själv mer än i några undantagsfall där det handlat om mycket "värre" åsikter än att man är trött på genussnacket.
  • gumtree
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 12:39:51 följande:
    Tydligen tyckte soc det var allvarligt nog att starta en utredning så det var nog inte så dumt trots allt.
    Tja, eller så tror man inte för ett ögonblick på att soc startat nån utredning. Jag gör det då inte då jag tror hela tråden är, som någon så fint uttryckte det, "fantasifullt" skriven.
  • gumtree
    Rikard Ukraina skrev 2011-04-29 12:41:17 följande:
    Du har helt klart handlat rätt i denna situationen, TS! Man måste ju tänka på barnets bästa då modern evidentligen är psykiskt labil. Jag hade gjort samma sak i din sits. Förhoppningsvis tar de hennes barn nu så att sonen kan få en normal uppväxt någon annan stans.

Rikard
  • gumtree
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 12:43:19 följande:
    Alla är i princip anonyma, så frågan var felställd eftersom den byggde på en felaktig premiss.
    Ok tar om frågan även om jag tror de flesta förstod innebörden av den...

Varför väljer man att, utöver den ingånde anonymiteten, vara extra anonym när man ska påpeka att man är trött på genustjafset?

Men skit samma, fick ett bra svar här ovan och tackar som sagt för det.
  • gumtree
    lilla mej skrev 2011-04-30 18:43:56 följande:
    hon ar 8 och borjar vilja skyla sig och valet var ju fritt eller??? ska DU helt plotsligt valja at dem...
    Jag tror du har missuppfattat lite om jag ska vara ärlig.

Det är inte en fråga om att barnen ska få ha på sig vad de vill generellt, utan vad de vill inom ett urval som föräldrarna gjort men som inte är olika beroende på barnets kön.

Jag anser att bikini på småbarn är fel. Killar som tjejer.
    Jag anser att gimp-dräkt på småbarn är fel. Killar som tjejer.
    Jag anser att högklackat på småbarn är fel. Killar som tjejer.
    Jag anser att klänning är helt ok. Killar som tjejer.
    Jag anser att baggyjeans är ok. Killar som tjejer.
    Etc.
  • gumtree
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 15:50:23 följande:
    Ha ha, löjligt med en man skirt.

Nej, klänningar är för kvinnor och så är det bara. Punkt slut.

Rikard
    Och byxor är för män. Punkt slut.

Eller?
  • gumtree
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 15:56:32 följande:
    Så hade jag inte sagt det. Leggings t.ex. är för kvinnor, och inte för killar. Kiltar är för killar, vilka är traditionella klädesplagg likt kjolar i Skottland. Det är nog det närmaste man kommer en klänning för män.

Rikard
    Jag skulle dock säga att kaftanen är mer en klänning för män än just kilten.

Men du kanske bara menade inom Sveriges och Ukrainas gränser som ditt påstående att klänningar bara är för kvinnor gäller?
Svar på tråden Klär pojken i kläning