• loijsen

Klär pojken i kläning

Det finns faktiskt barn som VILL ha klänning. Förfärligt om hon tvingar sitt barn ha klänning men vill pojken ha klänning så borde du skämmas TS!

• loijsen
    Pussakaninen skrev 2011-04-29 13:06:20 följande:
    Seriöst? Har du blandat in soc bara för att hon klär sin son i klänning :S

Nog att jag tycker att det är fel & jag skulle inte gjort det själv. Men därremot får folk göra & klä sig i va fan dem vill. Tyckte detta var jävligt taskigt Ts, sköt dig själv förfan!

Nu har jag inte läst tråden så jag vet inte om ts har skrivit andra saker som denna mamman gjort sin son.
    Förvånad att soc verkar ta det så allvarligt, men kan iofs förstå det allvarliga om hon tvingar honom. Han är trots allt 3 år... Hade han varit 1 så hade det ju inte varit lika "allvarligt" om hon nu tvingar honom men då han är 3 år så antar jag att ts vän inte klätt sin son i klänning alltför länge för annars borde hon ju skrivit denna tråden och klagat till soc tidigare än att vänta tills barnet är 3 år, vilket tyder på att det borde vara barnet själv som vill ha klänning.
  • loijsen
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-29 13:23:04 följande:
    Ursäka en kanske naiv fråga, men hur fan väljer en treåring kläder? Och om barnet är äldre, och föräldrarna bara klätt det i "rätt" kläder, hur ska barnet välja annorlunda om det redan lärt sig att det måste ha vissa kläder baserat på vad det har mellan benen? Det är ju exakt den sortens indoktrinering TS vän (eller exvän) och vi andra "genusmuppar" försöker motverka!
    Det finns treåringar som kan uttrycka sig väl sen finns det treåringar som inte kan det.. Denna treåringen ifråga kanske har sett någon flicka på dagis som han ser upp till och vill därför också ha klänning.
  • loijsen
    Anonym (M) skrev 2011-04-29 13:57:24 följande:
    Men jag blir ju alldeles förfärad!!!! Vad är problemet med att pojken har klänning? Och hur kan soc ta detta på allvar?????

Jag vet inte ens om jag tycker det är fel om hon tvingat ungen till klänning. Hade det varit lika "illa" om hon tvingat på honom byxor????

Min systerson är 5 och har velat ha klänning på sig sedan han var 3. Min syster tillåter det inte. Jag tycker hon har fel och funderar seriöst på att köpa en klänning åt grabben!
    Skämmes TS!!!!!
    Jag tror man gör mer skada än nytta att förbjuda sin son att ha klänning.
Svar på tråden Klär pojken i kläning