Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

Klär pojken i kläning

oOOo oOOo skrev 2011-04-29 14:41:43 följande:
    Kanske förändrades när bindor kunde produceras mer utrymmessnålt. Innan dess var det nog svårt för kvinnor att ha byxor när de hade mens. Gick nog inte att knöla ner en massa tyg i grenen samtidigt som man hade byxa, då var nog kjol enda alternativet. 

Nu finns det inget hinder för kvinnor att ha byxor och således väljer de att ha det eftersom det är mer praktiskt för vissa ändamål. Människor är ganska rationella.
    män har ju saker som gör att dte kasnke skulle kännas skönare och mer praktiskt med klänning också?!
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 14:57:56 följande:
    Verkar vara mer hanterbart än gräsruskor och allt man stoppade ditt förr innan bindor fanns
    men om man tänker nutid så skulle jag säga att männen har större "anledning" att ha klänning eller kjol, om man skall tänka att det har ett rent praktiskt syfte?
  • varfördåför
    Tommy från Alberga skrev 2011-04-29 15:03:27 följande:
    Nej då. Byxor med dragkedja är mer praktiska.
    men det måste ju bli nog så trångt ibland? men allt har ju sina för och nackdelar såklart.
  • varfördåför
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 15:04:36 följande:
    Det är nog svårt att sälja klänningar utifrån praktiska argument  Då får man ha en bra stor "anledning"
    hahaha.. ja, men det är ju ett grymt manligt argument isf "jag måste ha klänning tyvärr för att... egentligen vill jag inte!" ;-P
  • varfördåför
    trettioplus skrev 2011-04-29 15:04:16 följande:
    Står ingenstans av det ts skrivit.

Men jag förstår inte varför debatten fortgår. Det här är helt klart en skämttråd. Soc skulle naturligtvis inte starta en utredning i detta.
    men det måste de väll, om ts gjort en orosanmälan så måste soc kollaupp det, eller gäller dte inte alla anmälningar?
  • varfördåför
    trettioplus skrev 2011-04-29 15:11:49 följande:
    Om jag förstått saken rätt så är det skillnad på utredning och "första samtal". Men jag kan ha fel.
    det kan ju ts också ha tänker jag. att det egentligen skulle stå "Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle" kontackta föräldrarna angående detta och en ev utredning i ett senare skede! tex?!
  • varfördåför

många härpå slutet som drar en paralell mellan transvestiter och homosexuella? det är ju ganska skilda saker ändå, då blir dte en annan diskussion.

Svar på tråden Klär pojken i kläning