Inlägg från: Anonym (opassande plagg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (opassande plagg)

Klär pojken i kläning

Lilith Dark skrev 2011-04-29 13:53:27 följande:
    Hur ändrar man småbarn genom att låta dem ha på sig en klänning? Min son älskar klänningar och dockor, rosa och allt som glittrar. Han är med när jag sminkar mig och frågar om vad de olika produkterna är, och sen leker han att han sminkar sig.
    Inte alls tjejjig *s*
    spunge skrev 2011-04-29 14:50:32 följande:
    var helt säker på att denna tråden låg i sandlådan.. men icke!

TS, bajsa lite, du verkar ha förstoppning.. det finns värre saker i världen du kan oroa dig över..jag lovar!!
    vill ungen ha klänning så får han väl ha det? det var ett fritt land vi levde i, sist jag kollade iaf!! fast om sånna som du får bestämma så får man väl inte göra ett endaste skit nåmer.. skärp dig!!
    läs om, han Vill Inte
    trettioplus :
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:37:42 följande:
    men han vill ju ha häftiga pojk kläder men hans mamma vill att han ska ha rosa glitter klänningar ist
    trettioplus skrev 2011-04-29 15:18:22 följande:
    Jag har det starka intrycket av att detta är något som ts fått för sig. Jag tolkar det inte alls som att pojken tvingas. Det är skillnad att vilja gå på McDonalds och bli tvingad att äta på Max. Det ena behöver inte heller stå emot det andra.
    Ja, du får väl tolka det som det passar din åsikt bäst. jag väljer att läsa vad hon skriver.
    Druid skrev 2011-04-30 20:47:24 följande:
    Men för fan . . . du ser ingen skillnad på klänning och "vanliga" kläder? Om en pojke tjatar om det så visst, men då handlar det ju säökert om något enstaka tillfälle etc.? Problemet handlar snarare om föräldrar som avsiktligt försöker få sina pojkar att ha klänning på sig, så tolkade jag själva trådstarten som.

Sedan så är klänning ett opraktiskt plagg för män. Att klänning är ett traditionellt tjejplagg har nog mer att göra med att män och kvinnor har olika former än med att upprätthålla något typsikt manligt och kvinnligt.
Svar på tråden Klär pojken i kläning