elmadumle skrev 2011-04-29 00:53:54 följande:
Nu har jag så gott som vuxna barn så håll de utanför det här. Kom igen när en kille går till skolan i klänning, inte så kul att bli retad. Och som sagt, barn är elaka mot varandra, ibland behövs inte mycket och varför då ge "de elaka barnen" något att retas för?
Det är inte barnen som är elaka det är snarare att de lärt sig att det är okej att vara elak. Och att en kille har klänning behöver absolut inte betyda att denne blir retad. Det kan lika gärna vara för att man har fel märken på kläderna, glasögon, fel hudfärg, fel hårfärg etc.
Att lära sina barn att vara snälla med varandra och att inte retas oavsett är ändå det viktigaste. Det jag ser är att föräldrar som tänker som du oftast har barn som retas eftersom de lärt sig att sådant som avviker, är ovanligt är okej att tycka är konstigt, påpeka mm.
elmadumle skrev 2011-04-29 00:55:36 följande:
Det gjorde jag också, men tyvärr så finns det de som önskar sig ett visst kön och blir besvikna när det blir "fel".
Varför förutsätta att föräldrar till en pojke i klänning, rosa och glitter önskat en flicka? Trångsynt! Varför inte förutsätta att barnet själv har valt det?!