• infragilis
    Faber skrev 2011-04-28 21:53:37 följande:
    Jodå dom blir fler och fler i Das neue Reich.
    Är du säker på det?
  • infragilis
    Anonym skrev 2011-04-29 09:45:29 följande:
    Även indien har stora skillnader på hur en man ska klä sig och hur en kvinna ska klä sig! Så det så!!!!
    Ingen har sagt nåt annat, bara att det inte är skrivet i sten vad män och kvinnor, pojkar och flickor får klä sig i. Suck.
  • infragilis
    sophialicious skrev 2011-04-29 10:05:55 följande:
    Ja och det är synd att det är så! Men tycker bara att man inte ska visa vad man tycker på detta sätt att hoppa på andra som tycker annorlunda!!!! Man kan föra fram sitt budskap på ett bra och fint sätt (som ju faktiskt fungerar bäst), välja hur man uppfostrar sina barn och visa hur bra man ska vara mot andra och inte skilja på olika personer man möter beroende på hur de ser ut!
    Visa hur snäll och trevlig man är som är så!
    INTE visa ilska och dåliga miner mot andra för att de inte gör som man själv!
    Det var ju det hon tyckte. Hon jämförde att skratta åt pojkar i klänning (som några sagt att de gör) med att skratta åt flickor och pojkar klädda efter normen, för att påvisa hur fel det är.
  • infragilis
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 10:06:49 följande:
    Fråmgår det? Problemet kanske är att just att det inte är "får" utan "måste".
    Tror knappast soc skulle gör anågot även om pojken tvingas. Många fler pojkar tvingas gå i pojkiga kläder mot sin vilja, skulle jag tro. Inte bryr sig soc om det..
  • infragilis
    trollbottom skrev 2011-04-29 10:19:06 följande:
    WHat, otrevlig? Vart någonstans? För att vi pålyser en annan åsikt?
    Det där förvirrade mig också. Tryckte till och med visa endast för att se och hittade bara sakliga inlägg. Hm...
  • infragilis
    elmadumle skrev 2011-04-29 12:01:41 följande:
    Undra om det är något fel på min tioåriga son då, trots tre äldre systrar som haft både rosa kläder och klänningar så har han aldrig någonsin velat ha klänning, inte frågat efter det heller.

Till ts: du menar inte allvar att soc ska starta en utredning om detta? inte för att jag tycker det är ok med klänning på killar, men inte kan jag tro att soc lägger ner resurser på det?
    Varför skulle det vara något fel på din son?
  • infragilis
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 14:41:43 följande:
    Kanske förändrades när bindor kunde produceras mer utrymmessnålt. Innan dess var det nog svårt för kvinnor att ha byxor när de hade mens. Gick nog inte att knöla ner en massa tyg i grenen samtidigt som man hade byxa, då var nog kjol enda alternativet. 

Nu finns det inget hinder för kvinnor att ha byxor och således väljer de att ha det eftersom det är mer praktiskt för vissa ändamål. Människor är ganska rationella.
    Ja, säkert därför. Obestämd
  • infragilis
    Jag är bara jag skrev 2011-04-29 16:49:30 följande:
    Men herregud,har man snopp så är man ju en pojke! (Undantag hermafroditer) Hur förvirrad får man bli på en skala egentligen och ändå gå runt bland folk? Och detta ska vi lära våra stackars barn som ska ta över efter oss,inte konstigt de mår dåligt! Det är genuspedagogikens fel att vissa blir så förvirrade att de inte har en aning om vad de egentligen är,lägg ner att få folk att vara sånt de inte är och låt dem vara det de är födda till. Därmed inte sagt att pojkar inte kan leka med dockor och tjejer med bilar eller ha blå tröjor,men gränsen går före att klä en pojke i klänning. Stackars barn!
    Det finns något som heter transsexulism också. Det är en medicinsk term, inget "genusflum"
  • infragilis
    infragilis skrev 2011-04-29 16:59:13 följande:
    Det finns något som heter transsexulism också. Det är en medicinsk term, inget "genusflum"
    *transsexualism
  • infragilis
    Driftwood skrev 2011-04-29 17:20:35 följande:
    Nej, jag vet inte riktigt hur fördelningen är men antar att det är lika många flickor som pojkar som har snopp annars hade det funnits en fysisk koppling och då hade det inte endast varit en social konstruktion.
    Ingen här har påstått att det endast är en social konstruktion. Folk påstår att könsroller, genus, är en social konstruktion.
  • infragilis
    trettioplus skrev 2011-04-29 17:27:38 följande:
    Det var precis det jag gjorde och där står inget om tvång.
    Nej, där står bara att barnet vill ha "häftiga pojk kläder" men får "rosa glitter klänningar" i stället. Inget om att barnet inte vill ha "rosa glitter klänningar".
  • infragilis
    Driftwood skrev 2011-04-29 17:54:22 följande:
    Precis, könsrollen är en social konstruktion och det är ju den som är det viktiga. Vad man har mellan benen har ju ingen betydelse.
    Beror på sammanhang och tillfälle det. ;)
  • infragilis
    puss skrev 2011-04-29 18:03:46 följande:
    eller om man ska på krogen utan handväska.
    Hur tänker du då?
  • infragilis
    Finbus skrev 2011-04-29 21:32:56 följande:
    Fler troll.

Könsidentiteten sitter inte i kläderna.

Enligt mig går det inte att se på en treåring om det är en pojke eller flicka.

Hur klär jag ut mig till man? Jag går till jobbet i jeans och utan smink.
    Du är nog lesbisk. Eller bög.
  • infragilis
    Anonym (Worldclass) skrev 2011-04-30 09:13:37 följande:

Vill man att sina barn ska kunna konkurrera och lyckas i den globala världsekonomin då följer man de normer som gäller i samhället. Skrivna såväl som oskrivna. Konkurrensen blir hårdare och hårdare!

Jag vill att min son ska bli framgångsrik, gå på de bästa skolorna, få ett bra jobb, träffa en bra partner och bilda familj. En ordentlig man med andra ord. Alltså klär jag honom inte klänning och målar hans naglar.

Ni som drömmer om det könlösa och klasslösa samhället kan fortsätta att klä era söner i klänningar och skicka dom på genusdagis. Det ni kommer att skapa är en grupp identitslösa loosers vars högsta ambition är att sitta på kaffe och röka med sina vänsterfeministiska vänner.

Konkurrensen börjar tidigt. Fatta det nu, dagdrömmare!
    Sitta på kaffe? Låter vått, det.
  • infragilis
    Anonym (Pricks..) skrev 2011-04-30 09:24:23 följande:
    Ja han är ju TRANSA! Ska vi klä småbarn som transor? Seriöst...
    Nu talades det om vuxna män, och att chefer aldrig ses i klänning. Claes är beviset för att det inte är sant. Häng med i diskussionen.
  • infragilis
    Halvester M skrev 2011-05-02 11:38:47 följande:
    Jeans och sneakers är unisex, det är inte klänningar
    Klänningar är inte unisex ÄN.
  • infragilis
    Magnus Petersson skrev 2011-07-02 18:19:10 följande:
    Då hade jag rätt, att det var mamman som ville det och inte pojken, till skillnad från det som Lilith Dark påstod. Sådana här rabiata feminazister borde fan inte få ha vårdnaden!
    Då borde inte föräldrar som vägrar sina söner rosa, klänning eller annat -- eller tvingar på sina döttrar det samma -- få ha vårdnaden heller.
  • infragilis
    Magnus Petersson skrev 2011-07-08 04:53:09 följande:
    Spela inte dum nu, du vet nog mycket väl att en pojke i tjejkläder kommer bli retad i skolan, speciellt om han tvingas till det. Låt en pojke få ha pojkkläder om han vill ha pojkkläder. Finns en anledning att det finns olika avdelningar för tjej och killkläder i affären, ja det finns tillochmed separata affärer avsedda för separata kön, män och kvinnor är 2 olika kön, inse fakta. Till exempel byxor för pojkar och flickor är sydda på 2 olika sätt, varför tror du att dom är det? För att diskriminera? Nej det är för att pojkar och flickor har helt olika kroppsformar och helt olika sätt att tänka(och nu menar jag för fan inte några enstaka individer som vill vara det motsatta könet, jag talar givetvis om majortieten), något som rabiata feminazister inte verkar förstå.
    Det finns pojk- och flickkläder för att klädtillverkarna gör ekonomisk vinning på det. Precis som  med mode.

Konstigt det där med byxor, jag använder gärna killjeans. Speciellt under graviditeten (fast den är väl manlig då kanske!) var herrjeans mycket mer bekväma.
Svar på tråden Klär pojken i kläning