Inlägg från: Anonym (Worldclass) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Worldclass)

Klär pojken i kläning

Vill man att sina barn ska kunna konkurrera och lyckas i den globala världsekonomin då följer man de normer som gäller i samhället. Skrivna såväl som oskrivna. Konkurrensen blir hårdare och hårdare!

Jag vill att min son ska bli framgångsrik, gå på de bästa skolorna, få ett bra jobb, träffa en bra partner och bilda familj. En ordentlig man med andra ord. Alltså klär jag honom inte klänning och målar hans naglar.

Ni som drömmer om det könlösa och klasslösa samhället kan fortsätta att klä era söner i klänningar och skicka dom på genusdagis. Det ni kommer att skapa är en grupp identitslösa loosers vars högsta ambition är att sitta på kaffe och röka med sina vänsterfeministiska vänner.

Konkurrensen börjar tidigt. Fatta det nu, dagdrömmare!
  • Anonym (Worldclass)
    trettioplus skrev 2011-04-30 09:26:56 följande:
    Eller knöligt.

Tycker fö. att det vore guld om folk slutade göda myten om konkurrens som en god grund för ett bra samhälle.
    Om det är en god grund kan diskuteras. Men det är så världen ser ut och det kommer inte att förändras.
  • Anonym (Worldclass)
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 09:42:56 följande:
    Men herregud,  Inom den hårda konkurrensen idag är det de KREATIVA och ANNORLUNDA som sticker ut, de med bra självkänsla och mod att stå upp för sig själva som går vidare.
    Men kör hårt. Och för jissenamn låt inte barnet ha en fri barndom, det är bättre att han stöps in till en gammal bitter bankman redan när han är tre!
    Varför tror du att han skulle ha en mer fri barndom om jag tvingar på honom klänning och nagellack? Flummare kommer sällan långt. De som pluggar, jobbar hårt och rättar in sig i leden kommer längre. Men fortsätt ni att dagdrömma. McDonalds, FK eller soss väntar på erFlört
  • Anonym (Worldclass)
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:17:57 följande:
    En friare uppfostran där barnet själva får komma fram till sin identitet och personlighet ger bättre självkänsla och då vågar man stå upp med för sig själv.
    Men du verkar mer vara inne på Tigermamman spåret... Sorgligt.... att hela tiden rätta sig gör inte barnet framgångsrikt utan kuvat och gör att barnet får svårare för att ta initiativ. 
    JAg kommer kanske undervisa ditt barn (mohaha) eftersom jag om några år är färdig lärare i grundskolan. Och Min dotter vill bli pilot när hon blir stor.  Och vet du, F-kassan har även hand om sjukskrivningar, så det ä rnog troligare att ditt barn har kontakt med dem pga depression, utrbändhet eller långtidssjukskribvning. Tyvärr....Men vad tryggt det måste vara att bara bära vidare åsikter från tidigare generationer, aldrig ifrågasätta eller förändra.
    Tror du att du kommer att få använda grundskolan som ett organ för sprida dina personliga åsikter? Då har du inte riktigt förstått din kommande roll som ämneslärare. Vad är det du tror att du ska förändra? Du är allt bra naiv. Bara för att det finns en klick genustokar i Sverige så förändras inte världen det minsta. Inse det!
  • Anonym (Worldclass)
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:19:24 följande:
    Och väldigt fint att du kan stava till soss (väntar sossarna på oss?)  När det heter SoCiala Förvaltiningen, borde förkortas Soc, tycker du inte det?
    "Soss" är allmän slang. Har du inte mer att tillföra tråden kan du kliva ur den.
Svar på tråden Klär pojken i kläning