Klär pojken i kläning
Men snälla nån, det handlar ju inte om att han kommer vilja ha klänning om 5 år, kanske inte ens om 1 år, så vad är det att bråka om?
Min kille som är nästan 4 år ÄLSKAR klänningar och jag känner inte någon större panik över att han vare sig ska bli homosexuell eller transa, för blir han det beror det KNAPPAST på att han bär klänning nu, utan ATT han bär klänning för att han har den läggningen, men jag finner det inte sannolikt.
Klänning är ett plagg som han finner fint och skönt att bära.
Sist han hade klänning så fick vi åka till akuten, jag tänker inte längre på att han har klänning på sig och INGEN annan, varesig på akuten eller jourcentralen yttrade något om att han hade klänning på sig. Den enda som reagerade och kallade honom för "hon" var min snart 70-åriga granne som sitter fast i gammalt tänk, som vi träffade på akuten.
Att hålla på och hetsa upp sig över att en liten kille springer runt i klänning är bara barnsligt, ingen reagerar ju på när en liten tjej springer runt i byxor?!
JAG väljer inte klänning till min son, min son väljer det själv och jag underhåller honom bara med möjligheten.
Jag har varit utsatt för dinosaurier som hotat mig med soc osv och jag såg då till att ligga steget före och ringde till soc för att fråga hur de ställer sig till småkillar i klänning. Soc-kvinnan garvade så hon höll på att trilla av stolen och sa att "vi har en smula viktigare saker att utreda än mammor som låter sina småkillar ha klänning".
Så lägg av nu!