Inlägg från: Anonym (apan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (apan)

Klär pojken i kläning

JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 11:40:29 följande:
    Tillåt mig tvivla. En treåring har inte på sig något hen inte vill! 
    Min trreåring vägrar ha på sig något som helst som man kan relatera till apor....
  • Anonym (apan)
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:48:50 följande:

känns bara löjligt, varför kan inte flickor få vara flickor och pojkar vara pojkar?

Pinsamt.

Som det skrivits tidigare hade pojkar i Sverige kolt för hundra år sedan, dvs klänning. Var de mindre pojkar för det? Och hur kommer det sig att bara flickor ska leka med dockor? Vad är det för tjejigt med att utveckla sin "ta hand om"- förmåga? Pojkar ska väl bli pappor de med, det är nog så viktigt för dem att leka med dockor.
  • Anonym (apan)
    Jens Hellgren skrev 2011-04-28 12:07:10 följande:
    Du måste säga till henne på skarpen. Jag personligen hade smällt till henne på truten. Hur hon behandlar sin son är egentligen sin ensak, men faktum är att hon uppfostrar honom som en drag queen. Det är helt enkelt inte OK. Tänk på Chrissy som blev misshandlad på McDonald's i Baltimore här om dagen. Hon vill väl inte att hennes son ska sluta upp likadan?

En ukrainsk studie har visat att män, vilka som barn kläddes i färger som rosa och i plagg som klänningar och kjolar, oftast växer upp med extrema betingade reflexer samt neuroser. Det bildas psykologiska faktorer som ofta bidrar till antingen självmordstankar, trans/homosexualitet eller femininitet hos män. En pojke ska uppfostras i mån att förberedas inför att en dag växa upp och bli en man! Jag tycker personligen det är helt förvrängt att klä en pojke i rosa klänningar.

Det finns också lettiska studier som visat att rosa endast bör bäras av kvinnor då rosa hos män oftast slutar i fysiska skador på grund av alla normer i vårt samhälle. De gamla könsrollerna bör fortfarande respekteras. Säg åt till väninna på skarpen att skärpa till sig ordentligt.

Studierna:
    "Мальчик и, которые носят розовые одежды, создают себе психоло& #1075;ически 1077; проблем& #1099; в будущем" (UKR:2007)
    "Sārts nozīmē homoseksuālismu" (LSU:2005)
    Dagens asgarv!
  • Anonym (apan)
    amanda h skrev 2011-04-28 20:14:51 följande:
    Blir så förbannad! Skulle ALDRIG låta min son gå till dagis med rosa glittrig klänning och målade naglar! Är ju en skrattretande tanke, vart i h*lvete är SVERIGE PÅ VÄG? Ni som säger "låt barn vara barn" och "det finns inga pojk och flick kläder" ni e ju för 17 helt från vettet. Här i UK där jag bor är det verkligen inte samma hysteri, THANK GOD! När jag får en dotter ska hon ha söta flickiga kläder på sig och min son ska fortsätta ha fina pojk-kläder.

För nu är det faktiskt såhär i världen att det finns både MÄN OCH KVINNOR, och jag hoppas inte att ni kvinnor går till jobbet med lös mustach och kostym? Eller att era män går till jobbet med klänning? Ni sätter upp orealistiska normer i era hjärnor, and guess what - det kommer ALDRIG att förändras! För när era söner som hade klänning på sig till dagis växer upp kommer det enda dom har att säga till er vara "mamma - varför i h*lvete hade jag klänning på mig när jag var liten?".

get over it!
    Ja, det finns män och kvinnor. Vuxna sådana. Låt barn vara barn.
  • Anonym (apan)
    Tokan83 skrev 2011-04-28 20:59:06 följande:
    Jag personligen bryr mig inte, det är juh ett tycke tyg bara, MEN jag hade aldrig satt det på mina pojkar iom att jag vet hur utanför och mobbade av både vuxna och barn dom kommer bli... Hade en gång en rosa napp på min pojk och det var inte EN som kommenterade det, folk man inte kände till på köpet, så jag kan inte i min vidaste fantasi gissa vad folk skulle säga till en pojk med kjol!
    Men gud, var bor ni egentligen?
    Här skulle ingen överhuvudtaget bry sig. Och rosa napp har min son haft sista året, för det är dem han valt ut själv. Jag har aldrig hört en enda kommentar om det. Inte heller när han vill ha sin tiara på sig. Och det gör honom knappast till tjej.
  • Anonym (apan)
    amanda h skrev 2011-04-28 21:16:03 följande:
    Oj att du orkar sitta och leta upp mina inlägg, bra jobbat girl, visar att du verkligen bryr dig :)

Jag tror inte att det kommer förändras, det är min åsikt! Tror du att män kommer ha på sig klänning i framtiden? Eller vad tror du kommer förändras?
    Självklart kommer det att förändras. Det är ju redan på gång. jag har massor med vänner som bär kilt utan att för den sakens skull vara skottar. Och sarong på somrarna är ju inte heller helt ovanligt.
  • Anonym (apan)
    Tokan83 skrev 2011-04-28 21:18:04 följande:
    I en lite stad i väst sverige... ja, det är hur fånigt som helst! Värst var nog en kärring i kassan på ica som högt och tydligt sa "herre gud har pojken en rosa napp!! det förstår du väl att han inte kan ha"... så du kan juh gissa vad inteligens nivån ligger på här.. :(
    Omg....
  • Anonym (apan)
    amanda h skrev 2011-04-28 21:20:49 följande:
    Kilt är ju kilt liksom, det är ett manligt plagg. Bor själv i Skottland, så ser det en hel del!
    Jo, men det är ju ett steg i "rätt" riktning här i Sverige.
  • Anonym (apan)
    amanda h skrev 2011-04-28 21:24:59 följande:
    Om man tycker det är rätt riktning så ja... men jag personligen tycker (och tror) att det som är nu inte kommer förändras, det känns redan bestämt vad som är kvinnligt och manligt. Och ja - fashion fades, men under min livstid tror jag inte att jag någonsin kommer se män komma med kjol och högklackat till kontoret...
    Högklackat var ju väldigt vanligt på män under barocken. Och trender tenderar att återkomma.
Svar på tråden Klär pojken i kläning