Anonym (Worldclass) skrev 2011-04-30 09:13:37 följande:
Vill man att sina barn ska kunna konkurrera och lyckas i den globala världsekonomin då följer man de normer som gäller i samhället. Skrivna såväl som oskrivna. Konkurrensen blir hårdare och hårdare!
Jag vill att min son ska bli framgångsrik, gå på de bästa skolorna, få ett bra jobb, träffa en bra partner och bilda familj. En ordentlig man med andra ord. Alltså klär jag honom inte klänning och målar hans naglar.
Ni som drömmer om det könlösa och klasslösa samhället kan fortsätta att klä era söner i klänningar och skicka dom på genusdagis. Det ni kommer att skapa är en grupp identitslösa loosers vars högsta ambition är att sitta på kaffe och röka med sina vänsterfeministiska vänner.
Konkurrensen börjar tidigt. Fatta det nu, dagdrömmare!
Men herregud, Inom den hårda konkurrensen idag är det de KREATIVA och ANNORLUNDA som sticker ut, de med bra självkänsla och mod att stå upp för sig själva som går vidare.
Men kör hårt. Och för jissenamn låt inte barnet ha en fri barndom, det är bättre att han stöps in till en gammal bitter bankman redan när han är tre!