Inlägg från: Anonym (anonym som TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym som TS)

Klär pojken i kläning

Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

Har bara läst TS men är detta verkligen en riktig tråd eller är den på skoj?
    Anmäla en mamma för att hon klär sin son i klänning?
    Då ska väl alla föräldrar som har rastaflätor på sin små barn eller de föräldrar som aldrig låter sina flickor ha klänning eller de föräldrar som låter sina barn bara äta vegomat och så vidare och så vidare.

• Anonym (anonym som TS)
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-01 19:12:02 följande:

Har bara läst TS men är detta verkligen en riktig tråd eller är den på skoj?
    Anmäla en mamma för att hon klär sin son i klänning?
    Då ska väl alla föräldrar som har rastaflätor på sin små barn eller de föräldrar som aldrig låter sina flickor ha klänning eller de föräldrar som låter sina barn bara äta vegomat och så vidare och så vidare.

också anmälas till soc. Ska det stå på slutet..........
  • Anonym (anonym som TS)
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 19:18:42 följande:
    Ibland kan man undra, för hela företeelsen är så absurd så det finns inte.... men människor är inskränkta, så jag kan samtidigt tänka mig att den faktiskt inte är ett troll...
    Stackars förälder som nu blir kontrollerad av soc bara för att hon inte är som sin TS väninna före detta vänninna menar jag så klart).
    Jag håller tummarna att TS är ett stort elakt troll som bara startar trådar och får andra att börja bråka om kill och tjej roller.

Tänk att jag och andra hakar upp sig på en sådan här tråd när det finns saker som är så otroligt mycke viktigare som misshandel, incest, knark, alkohol och andra hemska saker som vi vuxna kan göra med våra älskade barn.
  • Anonym (anonym som TS)
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 19:38:10 följande:
    Men visst är det så? Många anmäler till soc osv bara för att folk inte gör som de vill... Inte för att barnet far illa.
    Då får man verkligen hoppas att de som jobbar på soc är kloka personer.
  • Anonym (anonym som TS)
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 12:31:26 följande:
    Jag gjorde en viruskontroll bara för någon timme sedan och allting fungerar felfritt. Vad råder du mig att göra? Lämna in den eller?

Rikard

Länken funkar från min dator också, det är nog fel hos dig eller så är det du som skojar till det lite för att du inte vill se vad som visas.

• Anonym (anonym som TS)
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 16:48:47 följande:
    Delvis. Efter erfarenheter från att ha bott i båda länder en längre tid kan jag konstatera att varken någon av kulturerna accepterar/bör acceptera män i klänningar.

Rikard
    Och du skulle göra som TS att anmäla mamman till soc bara för mamman klär sin son i tjejkläder?
  • Anonym (anonym som TS)
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 17:43:08 följande:
    Jag tycker faktiskt att ens tanken av att män bör bära klänningar för jämställdhetens skull är löjlig. Och att den ens poppat upp i någons skalle kan jag inte förstå mig på. Hela det här jämställdhetskämpandet har gått över gränsen redan. Om du nu vill att någons son ska bära klänning kan du ju lika bra döpa honom till Maria också, eller har jag fel? Någon måtta får man ha, och man får ha respekt för de olika könsrollerna.

Rikard
    Fast många pojkar heter redan Maria idag.....
  • Anonym (anonym som TS)
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 18:31:58 följande:
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-02 18:30:15 följande:
    Och du skulle göra som TS att anmäla mamman till soc bara för mamman klär sin son i tjejkläder?
    Möjligtvis. Det kan jag inte säga rakt ut. Det beror på hur frekvent hon hade klätt sin son i tjejkläder samt om det fanns andra tecken som tydde på att hon behandlade sin son som en dotter.

Rikard
    och om en mamma behandlade sin dotter som en kille hade du anmält mamman till soc då också?
  • Anonym (anonym som TS)
    Daeminimon skrev 2011-05-03 00:09:50 följande:
Svar på tråden Klär pojken i kläning