Inlägg från: Anonym (lägg av själv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lägg av själv)

Klär pojken i kläning

Anonym (läggav) skrev 2011-04-28 15:13:59 följande:
    Jag börjar bli så in i h-vetet less på detta! Pojkar ÄR pojkar och flickor ÄR flickor!! Det här med att allt ska vara så förbannat neutralt är så jäkla löjligt och fyller ingen funktion! Precis som på hippie-tiden med att leva "tillsammans" och annan skit. PRECIS så har det blivit med det här. Jag kan nästan lova er att era barn kommer klä sina döttrar så jäkla tjejigt dom bara kan!! Och likadant med sönerna!! GAAAHHH!!!

Och en till grej, jag som kvinna attraheras av män som ser ut som MÄN!!
    Ta och läs på lite så kanske du också fattar en vacker dag.
  • Anonym (lägg av själv)
    sextiotalist skrev 2011-04-28 15:47:10 följande:

Det som jag ser, som jag anser är fel, det är att mamman använder sitt barn som verktyg i sin könskamp. Om barnet självlt hade velat, då hade jag bara skakat på huvudet (nej, jag tycker varken pojkar eller flickor är söta i rosa volangkjolar och ja, jag tycker det är ännu mer malplacerat med rosa kjol på en pojke).

Jag anser att man aldrig skall använda sitt barn i sin genuskamp. Man kan försöka förmedla värderingar etc.

Om nu killen inte trivs med dessa kläder, så är det helt fel.

Jamen självklart är det fel att tvinga. Nu har vi bara TS syn på det hela och den behöver inte alls överensstämma med verkligheten. (troligen motsatsen)

3-åringar brukar oftast veta vad dom gillar och inte. Prinsessa ena dagen, riddare nästa osv.
  • Anonym (lägg av själv)
    Anonym (kvinna) skrev 2011-05-04 13:52:29 följande:
    Ha, ha =) min föräldrar födda på 40-50-talet skulle aldrig ha vågat annat än att lilla mor klädde sig i kjol som sig bör stannade hemma och bakade, far han hade ett ordentligt jobb och barnen lämnade han till mor om det behövdes bytas på.

Men när vi blev äldre (och slutade med blöjor) hade han med oss. Ansåg att hans uppgift var att lära barnen att klara sig själv, ska man klara sig själv så behöver man både kunna diska och byta proppar.
    Du skojar va? De som föddes på 50-talet var ju unga vuxna på 70-talet när den första (moderna) vågen av kvinnofrigörelse skedde. "Ropen skalla, daghem åt alla" typ

Mina föräldrar föddes på 30 talet. Inte fan hade min mamma kjol och bakade för det. Pappa använde (mammas) förkläde när han diskade, städade och lagade mat och blev mobbad av sin far och övriga manliga släktingar.
Svar på tråden Klär pojken i kläning