• Anonym (A)

Klär pojken i kläning

håller faktiskt med TS, blir så trött på allt könsneutralt skitsnack! dock inte sagt att pojkar inte skall leka med dockar och flickor inte ska leka med bilar, självklart ska barnen få leka med vad de vill, men att klä på en pojke klänning kan jag verkligen inte se något positivt med. 

• Anonym (A)
    Anonym (Lilith) skrev 2011-07-09 22:13:22 följande:
    Min son är jättefin i klänning!  Jag ser inget negativt med att han är fin när han bär klänning. Mina döttrar är också jättefina i klänning, ser inget negativt med det heller.
    men hade inte din pojke varit lika fin i en tröja? 
  • Anonym (A)
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:10:07 följande:
    Kan du se något positivt med att klä på en pojke en tröja då? Eller en flicka en klänning, för den delen?
    ja barnen bör väl inte gå runt nakna ute på stan kanske, som exempel
  • Anonym (A)

men när det finns ett sånt enormt utbud av barnkläder, varför måste man då klä sin pojke i klänning? min åsikt är att de som klär sina pojkar i klänning är för att väcka uppmärksamhet och irritation.  är väl en sak om dom leker hemma och vill klä ut sej t.ex. det ser jag inget fel i, men hade aldrig låtit min son gå ut i klänning. 

• Anonym (A)
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 23:19:57 följande:
    majoriteten av pojkarna klär sig i pojkkläder, majoriteten av flickorna klär sig i flickkläder, om du vill veta vad som är pojkkläder och flickkläder så kan du titta vilka kläder de har på pojkavdelningen och vilka kläder de har på flickavdelningen.
  • Anonym (A)
    Daeminimon skrev 2011-07-09 23:40:43 följande:
    Men när det finns sånt enormt utbud av barnkläder, varför måste man då klä sin flicka i klänning?
    jag har inte sagt att man måste klä sin flicka i klänning, men varför måste man klä sin son i ett så utpräglat flickplagg?
  • Anonym (A)
    Anonym (Lilith) skrev 2011-07-10 00:11:20 följande:
    Det finns väl tusen anledningar att klä sin son i klänning utan att vilja väcka uppmärksamhet och irritation. De som enbart klär sina söner i "pojkkläder" väcker ju också irritation?

Varför klädde jag min son i klänning? Jo för att en sommardag letade jag efter något lämpligt att ta på honom och letade bland storasyskonets avlagda kläder. Storasyskonet tog fram en klänning och tyckte att lillbrorsan skulle ha den. Provade den på honom och den var riktigt fin. Ett mikrosekund tänkte jag, "men vad ska folk tänka?" men resonerade som så att det inte är "folk" som ska bestämma vad mina barn ska ha på sig.

Andra gången fick sonens jämnåriga syster en klänning på sig, men hon kunde inte ta sig fram med den på, så då fick brorsan den, då de andra kläderna antingen var blöta eller låg i tvättkorgen. Men vilket liv det blev på en del människor... det hade väl varit bättre att låta honom bara krypa i blöja den dagen.

Nä folk gör ju som de vill, du skulle inte låta sonen gå ut i klänning, och jag skulle aldrig låta min son gå ut i en poliströja, supermantröja eller en hallo kitty-tröja, om han nu inte köpt den för egna pengar. Tur att vi alla är olika!
    nyfiken på varför han inte kan få ha en hello kitty tröja om han ändå kan ha klänning??? 
  • Anonym (A)
    FannyGioia skrev 2011-07-10 02:20:41 följande:
    Personligen avskyr jag byxor. Obehagligare plagg finns inte. Men tänka sig, jag låter det inte gå ut över mitt barn.

Tro det eller ej, mitt barn är det absolut viktigaste i mitt liv. Vartenda beslut jag fattar grundar sig i att jag tror att det är det bästa för honom. Hans hälsa, välmående och lycka är prio ett - alltid. Så det är enbart komiskt, men egentligen väldigt sorgligt, att höra främlingar anklaga mig för att använda honom som en bricka i ett politiskt spel. Ni kan ju inte älska era barn i närheten av så mycket som jag älskar mitt om ni tror att en ideologi någonsin skulle gå före barnets bästa.
    kan ju säga som så att jag hade älskat min barn tillräckligt mycket för att inte förnedra honom med att ha på sig en klänning... 
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-10 11:16:53 följande:
    Och där kom bladet från mun. Du får gärna fortsätta bo i din inskränkta håla, så fortsätter vi i de "bögliberala fjollstäderna" att leva på 2000-talet.
    ja bor i göteborg, och tycker ändå inte att det är okej att klä sin pojke i klänning. 
  • Anonym (A)

Ni som klär era pojkar i klänningar e.t.c. kommer ni fortfarande göra det när de kommer upp i skolan? 

Svar på tråden Klär pojken i kläning