Anonym (A) skrev 2011-07-09 23:02:04 följande:
men när det finns ett sånt enormt utbud av barnkläder, varför måste man då klä sin pojke i klänning? min åsikt är att de som klär sina pojkar i klänning är för att väcka uppmärksamhet och irritation. är väl en sak om dom leker hemma och vill klä ut sej t.ex. det ser jag inget fel i, men hade aldrig låtit min son gå ut i klänning.
Det finns väl tusen anledningar att klä sin son i klänning utan att vilja väcka uppmärksamhet och irritation. De som enbart klär sina söner i "pojkkläder" väcker ju också irritation?
Varför klädde jag min son i klänning? Jo för att en sommardag letade jag efter något lämpligt att ta på honom och letade bland storasyskonets avlagda kläder. Storasyskonet tog fram en klänning och tyckte att lillbrorsan skulle ha den. Provade den på honom och den var riktigt fin. Ett mikrosekund tänkte jag, "men vad ska folk tänka?" men resonerade som så att det inte är "folk" som ska bestämma vad mina barn ska ha på sig.
Andra gången fick sonens jämnåriga syster en klänning på sig, men hon kunde inte ta sig fram med den på, så då fick brorsan den, då de andra kläderna antingen var blöta eller låg i tvättkorgen. Men vilket liv det blev på en del människor... det hade väl varit bättre att låta honom bara krypa i blöja den dagen.
Nä folk gör ju som de vill, du skulle inte låta sonen gå ut i klänning, och jag skulle aldrig låta min son gå ut i en poliströja, supermantröja eller en hallo kitty-tröja, om han nu inte köpt den för egna pengar. Tur att vi alla är olika!