Inlägg från: Anonym (Lilith) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilith)

Klär pojken i kläning

Anonym (Anna) skrev 2011-07-02 07:47:58 följande:
    Det är mamman som VILL att pojken ska ha kläning pga att hon VILL visa att små pojkar kan också bära kläning utan att det är ONORMALT.
    sjukt men sant
    Ringa soc för att en mamma klär sitt barn i klänning? DET är SJUKT. Då ska jag ringa soc för att gannen klär sitt barn i spidermankläder när barnet egentligen vill ha prickiga kläder.
  • Anonym (Lilith)
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 04:55:37 följande:
    Till er perversa mammor som köper tjejkläder till era söner innan barnen ens hunnit ta ställning till det hela:
    VARFÖR i hela friden letar ni efter kläder till en pojke på tjejavdelningen i affären? Det är något uppenbart fel med er, nästan perverst må jag säga. Då kan ni väl ge en suspensoar åt er dotter också va? För det är ju tvärtom och "tvärtom det är ju så himla häftigt"
    Och varför köpa "killkläder" till sönerna innan de ens har tagit ställning?
    FannyGioia skrev 2011-07-09 08:48:19 följande:
    Jag undrar verkligen vem det är du tror ska mobba min ettåring. Vi föräldrar? Hans släkt? Folk på stan? Jag har rätt låga tankar om folk men inte riktigt så låga.

Jag köper oftast inte så kallade pojkkläder för att jag tycker att de är fula och deprimerande. De speglar inte mitt barns personlighet. Färgglada barn är så fint!
    Tyvärr är det ettåringens föräldrar som riskerar att bli mobbade av andra vuxna.
  • Anonym (Lilith)
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 13:04:04 följande:
    Jag är starkt emot familjer som lever en udda, dekadent eller avvikande livsstil, eftersom sådana familjer ofta tvingar sina barn att leva samma udda, dekadenta eller avvikande livsstil, vare sig om barnen vill det eller inte. Jag ser gärna ett förbud enligt lag mot att uppfostra ett barn i en sådan familj. Detta är självklart för barnens skull eftersom jag vet hur dessa barnen kommer bemötas i bland annat skolan, jag har inget emot sjuka personer som lever en udda, dekadent eller avvikande livsstil så länge dom håller det för sig själva dock.
    Haha! Inser du inte att dina åsikter är väldigt udda och avvikande när du drar normaliteten till sin spets? Du har ju ingen som helst aning om barnet vill bli tvingat till att leva efter det som anses "normalt". Inte funderat på att barnet kanske har en egen personlighet? Det är just tankesätt som ditt som skapar mobbing i skolan när barnet ska fållas in i ett speciellt mönster och det som anses annorlunda ska begapas och skrattas åt.
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (A) skrev 2011-07-09 22:07:14 följande:
    håller faktiskt med TS, blir så trött på allt könsneutralt skitsnack! dock inte sagt att pojkar inte skall leka med dockar och flickor inte ska leka med bilar, självklart ska barnen få leka med vad de vill, men att klä på en pojke klänning kan jag verkligen inte se något positivt med. 
    Min son är jättefin i klänning!  Jag ser inget negativt med att han är fin när han bär klänning. Mina döttrar är också jättefina i klänning, ser inget negativt med det heller.
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (A) skrev 2011-07-09 22:57:06 följande:
    men hade inte din pojke varit lika fin i en tröja? 
    Självklart är han lika fin i tröja! Men det var väl pojkar i klänning det diskuterades, inte pojkar i tröja?
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (A) skrev 2011-07-09 23:02:04 följande:
    men när det finns ett sånt enormt utbud av barnkläder, varför måste man då klä sin pojke i klänning? min åsikt är att de som klär sina pojkar i klänning är för att väcka uppmärksamhet och irritation.  är väl en sak om dom leker hemma och vill klä ut sej t.ex. det ser jag inget fel i, men hade aldrig låtit min son gå ut i klänning. 
    Det finns väl tusen anledningar att klä sin son i klänning utan att vilja väcka uppmärksamhet och irritation. De som enbart klär sina söner i "pojkkläder" väcker ju också irritation?

Varför klädde jag min son i klänning? Jo för att en sommardag letade jag efter något lämpligt att ta på honom och letade bland storasyskonets avlagda kläder. Storasyskonet tog fram en klänning och tyckte att lillbrorsan skulle ha den. Provade den på honom och den var riktigt fin. Ett mikrosekund tänkte jag, "men vad ska folk tänka?" men resonerade som så att det inte är "folk" som ska bestämma vad mina barn ska ha på sig.

Andra gången fick sonens jämnåriga syster en klänning på sig, men hon kunde inte ta sig fram med den på, så då fick brorsan den, då de andra kläderna antingen var blöta eller låg i tvättkorgen. Men vilket liv det blev på en del människor... det hade väl varit bättre att låta honom bara krypa i blöja den dagen.

Nä folk gör ju som de vill, du skulle inte låta sonen gå ut i klänning, och jag skulle aldrig låta min son gå ut i en poliströja, supermantröja eller en hallo kitty-tröja, om han nu inte köpt den för egna pengar. Tur att vi alla är olika!
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (A) skrev 2011-07-10 00:29:04 följande:
    nyfiken på varför han inte kan få ha en hello kitty tröja om han ändå kan ha klänning??? 
    ingen av mina barn får ha på sig poliströja, hallo kitty- eller supermankläder. Det kan ju ändra sig om de absolut vill, men i nuläget nej. Sådana kläder är så fula.
    Magnus Petersson skrev 2011-07-10 01:01:48 följande:
    Men en supergirl-tröja hade varit helt okej va?
    Nej det hade absolut inte varit okej. Tycker inte att barn ska gå omkring med texter och budskap. Tröjor med exempelvis texten gullunge är bara så hemska.
Svar på tråden Klär pojken i kläning