• Driftwood

Klär pojken i kläning

Hypnotica skrev 2011-04-28 20:13:56 följande:
    Nej. Hatt.

Hattnål fäster man en liten hatt med.
    Då måste du ju ta loss hattnålen först.
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 20:17:13 följande:
    Känner du personligen något samkönat par som har barn? Eller nåt samkönat par öht? 
    Hur skall han veta det menar du? 
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 20:20:52 följande:
    Tja.. jag tänker mig att man vet om man har nåt samkönat par i sin närhet. Man kan ju smygkolla deras pass nån gång, om man är osäker på deras könstillhörighet. 
    Brukar du kolla dina vänner pass?
  • Driftwood
    Queenie70 skrev 2011-04-28 20:24:02 följande:
    Jag vet, och omgivningen som är hyfsat allmänbildade vet. Dessa plagg ÄR könsneutrala, men dock rätt avvikande, så inte heller dessa plagg låter jag honom bära i alla sammanhang.
    Är de könsneutrala eller killklänningar?
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 20:24:36 följande:
    Nej, men å andra sidan har jag rätt bra koll på både deras könsidentitet och könsuttryck, så jag tror mig veta vilka par i bekantskapskretsen som kan betraktas som samkönade. 
    Hur går du tillväga för att ta reda på detta?
    Joual skrev 2011-04-28 20:24:36 följande:
    Du då? 
    Jag har ingen aning. Sådant är ju omöjligt att veta. Och ointressant.
  • Driftwood
    Queenie70 skrev 2011-04-28 20:27:34 följande:
    Klänningar som det även är socialt accepterat att killar har i de länderna som klänningarna kommer ifrån. Behöver jag vara tydligare?
    Men de är inte accepterat att kvinnor har dem? Således är de killklänningar? Eller?
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 20:31:43 följande:
    Om man har homo-, bi- och transsexuella vänner så är frågor om könsidentitet och könsuttryck saker som då och då diskuteras över köksbordet. 
    Så detta är ett sätt att känna igen dem, de diskuterar gärna sin könsidentitet?
    Eller brukar du diskutera detta med alla dina vänner?
    Joual skrev 2011-04-28 20:31:43 följande:
     Jag antar att du och dina vänner inte bara pratar om Big Brother?
    Nej, vi brukar diskutera andra saker. Som vädret.
  • Driftwood
    Queenie70 skrev 2011-04-28 20:34:01 följande:
    Nej, nu börjar du nog bli trött i ögonen efter allt debatterande. Det är klänningsplagg som både pojkar och flickor kan bära utan att sticka ut. Om du inte klykar min förklaring beklagar jag...Kan nog inte åstadkomma en enklare förklaring, så antingen är det fel på mig eller på dig....who knows.....
    Men varför kallar du det då för killklänningar?
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 20:40:10 följande:
    Vi diskuterar inte könsidentitet och könsuttryck varje dag. Men det händer. 
    Brukar ni gissa varandras könstillhörighet då? 
  • Driftwood
    Queenie70 skrev 2011-04-28 20:39:14 följande:
    Som sagt..antingen är jag på tok för opedagogisk för att förklara bra, eller också är du för obegåvad för att ta till dig mina adekvata förklaringar...vi får fundera vidare på det
    Eller så vet du inte själv
Svar på tråden Klär pojken i kläning