• oOOo  oOOo

Klär pojken i kläning

Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:21:01 följande:
    Varför? Vart är alla FL-trådar med texter som "Klär flickan i baggyjeans/mörkmurrigt/superhjältetryck" och  "Hon låter sin dotter leka med bilar"? Va..?
    Ja, eller, hon snaggar sin dotter mot hennes vilja!

På FL är det väldigt intressant att diskutera pojkars klädsel helt enkelt. Kanske beror på att många på FL är oproportionerligt klädintresserade.
  • oOOo  oOOo
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:22:24 följande:
    oOOo oOOo - Ska man tänka så, då får jag skicka in massor med anmälningar om föräldrar som kanske eventuellt tvingar sina flickor att ha klänning. Varför anta att det pågår ett tvång - BARA FÖR ATT UNGEN RÅKAR HA SNOPP.

Jösses.
    Som någon sade., förmodligen inte något soc kommer göra något åt, men när man läser hur upprörda folk är här itråden pga att några inte vill klä sina pojkar i klänning så blir det hela ganska förståeligt.
  • oOOo  oOOo
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:22:24 följande:
    Varför anta att det pågår ett tvång 
    Eftersom en anmälan gjorts. Varför anta att det är "får" när detta inte makes sense?
  • oOOo  oOOo
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:31:56 följande:

Och om alla FL-are är oproportioneligt klädintresserade så finns det minst lika mycket intressant att säga om tjejers kläder. Eller de tjejer som klär sig tufft.

Finns en hel kategori där du kan prata om att handla saker till dina barn. Förälder->Inhandla. Där kan du säkert hitta tips om tuffa kläder för döttrar.
  • oOOo  oOOo
    Daeminimon skrev 2011-04-29 10:35:16 följande:
    Sen kanske man även reagerar när folk säger att de inte skulle låta sin son ha på sig det han vill även om han bad om det- det anser många, jag själv inkluderad, är att hämma sitt barn.
    Ja, det var precis detta saken gällde. Blir man upprörd över det så är det väl inte konstigt om andra blir upprörda över att en pojke eventuellt blir tvingad att ha klänning?
  • oOOo  oOOo
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:42:51 följande:
    oOOo oOOo - Att anta att pojken får ha klänning make's more sense än att anta att han tvingas till det. 
    Nej, inte om man vet att en soc anmälan gjorts. 
  • oOOo  oOOo
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:48:35 följande:
    oOOo oOOo - Och vad händer om han tvingats ha klänning? 
    Inte vet jag. Det har jag aldrig uttalat mig om.

Jag svarade bara på ett påstående om att det var mårkligt att en soc anmälan gjorts pga att en pojke fick ha klänning. Det var ju uppenbarligen ett ganska märkligt påstående eftersom det inte framgick och att det vore mer troligt att anta att tvång faktiskt förelåg.

Om någon hade rakat huvudet på sin dotter utan att dottern ville det är det nog inte orimligt att en soc anmälan  faktiskt tagits på allvar. Eller att en förälder lämnat barnet naket på skolan med motiveringen att barnet ville ha det så.
  • oOOo  oOOo
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 10:58:46 följande:
    Det är skillnad på att raka av huvudhår och klä barn i klänning jämfört med att lämna ett barn naket på skolan. Förstår du inte det själv? Huvudhår är inte en nödvändighet. 
    Nej, huvudhår är inte en nödvändighet, så vad är då problemet med att raka av det?

Och varför är det annorlund med nakenhet, det är ju bara en annan social norm. Vill inte barnet finns det väl ingen anledning att tvinga. Vilken skada gör det? 
  • oOOo  oOOo
    Candelavern skrev 2011-04-29 11:00:16 följande:
    Varför är det mest rimligt?
    Eftersom hela påståendet gick ut på att det var orimligt att anmälan för en sådan sak. 
  • oOOo  oOOo
    Candelavern skrev 2011-04-29 11:06:14 följande:
    Med tanke på hur TS känner inför detta och de kraftuttryck  hon använd för att visa sin avsky inför detta är det inte alls orimligt att hon anmält för att HON tycker det är fruktansvärt.
    Men ditt eget påstående gick ju ut på att det var orimligt.

Då måste ju din egen slutsats bli att det är rimligare med en annan förklaring. Så din fråga varför det skulle vara rimligare borde ju vara ganska uppenbar speciellt för dig eftersom det var du som själv sade det.
Svar på tråden Klär pojken i kläning