• trettioplus

Klär pojken i kläning

Tom Araya skrev 2011-04-28 20:35:06 följande:
    För att uppnå detta räcker det inte med könsneutralitet, det måste till betydligt större netralitet än så, på alla plan.
    Nej, jag tycker att det är enklare och trevligare att låta det förbli könsbestämda identiteter eftersom män och kvinnor är olika och aldrig kommer att bli lika. Sedan finns det en massa annat på jämställdighetsfronten som behöver göras.
    Jag har aldrig uppskattat devisen: "kan vi inte ändra på allt bums, så är det ingen idé att ens försöka".

Det finns inget som hindrar dig från att klä dig och bete dig som du behagar, men när du vill begränsa omgivningen från att göra som DE vill, då tycker jag att det blir väldigt obehagligt.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    amanda h skrev 2011-04-28 22:31:26 följande:
    Ja okej sorry, jag säger såhär då; Hade min man blivit transvestit så hade jag dumpat honom. För jag hade aldrig förälskat mig i en transvestit från första början. Alla attraheras vi av olika människor, du kanske gillar transor, jag gillar riktiga karla-karlar ;)
    *skrattar lite och tänker på att en av de mest "karla-karliga" männen i min bekantskapskrets transar emellanåt*
  • trettioplus

Med tanke på TS tilläggskommentarer, så är det här en skämttråd.

• trettioplus
    Anonym (opassande plagg) skrev 2011-04-29 14:59:43 följande:
    läs om, han Vill Inte
    Står ingenstans av det ts skrivit.

Men jag förstår inte varför debatten fortgår. Det här är helt klart en skämttråd. Soc skulle naturligtvis inte starta en utredning i detta.
  • trettioplus
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 15:04:36 följande:
    Det är nog svårt att sälja klänningar utifrån praktiska argument  Då får man ha en bra stor "anledning"
    Pungsvett är en (emellanåt) stor anledning.
  • trettioplus
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 15:08:29 följande:
    Kanske är det som är transornas hemliga anledning, de har egentligen pungsvettsprobelm
    mjaa...
    Om man ska transa i åtsittande kläder, så skjuter man upp kulorna "varifrån de kommer" och tejpar fast snoppen bakåt röven.
  • trettioplus
    varfördåför skrev 2011-04-29 15:09:57 följande:
    men det måste de väll, om ts gjort en orosanmälan så måste soc kollaupp det, eller gäller dte inte alla anmälningar?
    Om jag förstått saken rätt så är det skillnad på utredning och "första samtal". Men jag kan ha fel.
  • trettioplus
    Anonym (opassande plagg) skrev 2011-04-29 15:12:59 följande:
    trettioplus :
    Jag har det starka intrycket av att detta är något som ts fått för sig. Jag tolkar det inte alls som att pojken tvingas. Det är skillnad att vilja gå på McDonalds och bli tvingad att äta på Max. Det ena behöver inte heller stå emot det andra.
  • trettioplus
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 15:12:50 följande:
    Jag böjer mig för din expertis.
    Allmänt "viktigt vetande"
    hahaha
  • trettioplus
    Anonym (opassande plagg) skrev 2011-04-29 15:25:17 följande:
    Ja, du får väl tolka det som det passar din åsikt bäst. jag väljer att läsa vad hon skriver.
    Det var precis det jag gjorde och där står inget om tvång.
  • trettioplus
    infragilis skrev 2011-04-30 09:19:22 följande:
    Sitta på kaffe? Låter vått, det.
    Eller knöligt.

Tycker fö. att det vore guld om folk slutade göda myten om konkurrens som en god grund för ett bra samhälle.
  • trettioplus
    Anonym (Worldclass) skrev 2011-04-30 09:33:42 följande:
    Om det är en god grund kan diskuteras. Men det är så världen ser ut och det kommer inte att förändras.
    Världen förändras om människorna i den förändrar den.
    Det är ingen osynlig och opåverkbar makt som styr den åt oss.
  • trettioplus
    Driftwood skrev 2011-04-30 09:34:57 följande:
    Nej, enligt genusvetenskapen finns  det inge egentliga kön, de är bara sociala konstruktioner. Det är omöjligt att veta om någon är man eller kvinna, vissa tror att dom vet men dom har fel.
    Du har missat en del i genusvetenskapen, uppenbarligen.
Svar på tråden Klär pojken i kläning