• Driftwood

Klär pojken i kläning

Joual skrev 2011-04-28 20:47:26 följande:
    Nej, varför skulle vi göra det? 
    Jag menar, varför diskuterar ni varandras könstillhörighet om ni redan vet det. Om ni bara tror er veta det så blir det ju intressant såklart, det var därför jag undrade om ni gissade. Fast ni kanske vill bibehålla spänningen tills nästa samtal?
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 20:53:32 följande:
    Du gör verkligen ditt yttersta för att vrida och misstolka det jag säger, eller hur?

Vi diskuterar frågor som har att göra med könstillhörighet, normer, stereotyper och angränsande ämnen. Det är intressanta frågor. Jag kan rekommendera dig att samtala med andra om just de sakerna. Man lär sig mycket. 
    Nej, jag är inte så intresserad som sagt.

Men, du sade ju att du hade ganska bra ide om dina vänners könstillhörighet eftersom ni diskuterade det, då måste ni ju även beröra varandras könstillhörighet, hur kan du annars veta?
  • Driftwood
    Tokan83 skrev 2011-04-28 20:59:06 följande:
    så jag kan inte i min vidaste fantasi gissa vad folk skulle säga till en pojk med kjol!
    Dom kanske hade sagt att pojk baklänges blir kjol, med då hade de haft fel för det blir kjop
  • Driftwood
    Catti41 skrev 2011-04-28 21:03:27 följande:

Jag kan liksom inte låta bli. Detta är kanske 15 år före förra sekelskiftet. Barnet är ett par år. Blivande amerikansk president. Som startade krig. Men det är klart, det kanske var klänningens fel att han fick polio eller vad det nu var. Eller de långa lockarna.
    (Det är FDR)
    Jag som alltid trott att FDR var kvinna. Där ser man så svårt det kan vara ibland.
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 21:06:56 följande:
    Om jag är intresserad och osäker så kan jag fråga personen det berör. Oroa dig inte. 
    Så du har inte frågat än då? Så du skojade bara innan när du sade att du hade bra koll på deras könsidentitet. eftersom ni brukade diskutera det?

Om du frågar, hur vet du att han inte skojar med dig då? 
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 21:13:35 följande:
    Och jag vet var jag har mina vänner, på alla plan. Det räcker bra för mig.  
    Fast det var ju just det som var ursprungsfrågan. Hur vet du detta, vilken könstillhörighet de har?

Först sade du att ni brukar diskutera det men sedan sade du att du faktiskt inte hade frågat om det utan ni bara diskuterade runt det helt allmänt. Har inte riktigt fått klart för mig hur de vet detta? Går det att utröna på något säkert sätt?
  • Driftwood
    Anonym (apan) skrev 2011-04-28 21:26:07 följande:
    Högklackat var ju väldigt vanligt på män under barocken. Och trender tenderar att återkomma.
    Det är väldigt vanligt idag också. Ser massor med höga klackar.
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 21:27:20 följande:
    I de allra flesta fall är det ganska klart vilken könstillhörighet en person har. I de fall där det är oklart av någon anledning 
    När är det inte oklart?
  • Driftwood
    Anonym skrev 2011-04-28 21:30:29 följande:
    Så fort man går på stan.
    På stan är det inte oklart? Kan du förtydliga, varför är det inte oklart på stan?
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 21:32:37 följande:
    Du får kalla alla dina vänner för hen om du vill. Det är helt ok för mig. 
    Fast janske inte för dom. Du verkar ju sitta inne på nagot bra knep som du tyvärr inte vill dela med dig.
Svar på tråden Klär pojken i kläning