• amanda h

Klär pojken i kläning

Butikslager skrev 2011-04-28 22:04:47 följande:
    Hahaha, kvinnor är kvinnor och män är män?
    Är kvinnor födda till att raka benen, sminka sig, fixa hår, gå i klackar och ha klänning. Diska, laga mat, städa, tvätta.
    Män är födda till att tjäna pengar, köra snabbt med bilar, laga saker och inte ha klänning eller rosa på sig. 

Så jäkla löjligt. Varför går inte alla nakna bara? Människor är människor och dom föds nakna!
    LÅT MÄNNISKOR VARA MÄNNISKOR!

(Klart pojken ska få ha på sig klänning OM HAN VILL.)
    Jo men människor är samtidigt individer som klär sig efter deras egna stil, och hur dom vill "bli sedda". Annars hade det väl ändå vart jäkligt tråkigt? Om alla klädde sig likadant? Samtidigt är det väl jäkligt bra att det finns manligt och kvinnligt? Och nu snackar vi ju manliga o kvinnliga kläder, inte roller i samhället.
  • amanda h
    Fru Kwasthilda skrev 2011-04-28 22:22:51 följande:
    Om man vill ändra på samhällets ofta påtvingade könsroller så tycker jag det bara är bra men om man i den kampen väljer att ha sitt barn som "redskap" så blir jag lite tveksam.
  • amanda h
    Daeminimon skrev 2011-04-28 21:47:36 följande:
    Vet du att de allra flesta transvestiter är heterosexuella? Så att fråga vem hans nya pojkvän är vore bara dumt.
    Ja okej sorry, jag säger såhär då; Hade min man blivit transvestit så hade jag dumpat honom. För jag hade aldrig förälskat mig i en transvestit från första början. Alla attraheras vi av olika människor, du kanske gillar transor, jag gillar riktiga karla-karlar ;)
  • amanda h
    trettioplus skrev 2011-04-28 22:33:27 följande:
    *skrattar lite och tänker på att en av de mest "karla-karliga" männen i min bekantskapskrets transar emellanåt*
    jag syftar på karla-karlar som inte känner behov av att klä sig som kvinnor....
  • amanda h
    Anonym (pop) skrev 2011-04-28 22:38:14 följande:
    Varför tycker du att det är "jäkligt bra"?
    SKOJAR DU MED MIG??? Det ligger i naturen, kvinnor är kvinnor och har sen urminnes tider uttryckt sin stil kvinnligt för att männen ska attraheras av dom och tvärtom. Menar du att det inte är bra att det finns manligt och kvinnligt? Ska vi ta bort det där och låta alla gå omkring i vita tunikor och inte kunna uttrycka sin sexualitet? Det hade varit onaturligt och omänskligt!!!
  • amanda h
    Driftwood skrev 2011-04-28 22:45:52 följande:
    Hur är man när man är "karla-karlig"? Är det en bra sätt att känna igen en man på eller kan kvinnor också vara det?

">

LOL
  • amanda h
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 22:54:47 följande:
    Vågar man föreslå att du söker in till komvux och kompletterar ditt gymnasiebetyg i historia?
    pluggar faktiskt mode på ett universitet i edinburgh ;)
  • amanda h
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 22:56:19 följande:
    Glömde ju; biologibetyget skulle nog också behöva en lite boost
    Och för dig finns tyvärr inget jag kan föreslå.. finns tyvärr inga komvux kurser för hur man får bitches att sluta mobba på internet ;)
  • amanda h
    Familj Lo skrev 2011-04-28 23:06:01 följande:
    Ehh, inte kunna uttrycka sin sexualitet?

Vad tror du en transa gör? Hindrar sin sexualitet och personlighet?
    Nej det tror jag inte, transor får väl klä sig så om dom vill?
  • amanda h
    Daeminimon skrev 2011-04-28 23:09:10 följande:
    På vilket sätt "mobbar" man och är en "bitch" för att man påpekar rent faktamässiga fel?
    Hon påpekade att jag skulle plugga på komvux - therefore - shes a biatch
Svar på tråden Klär pojken i kläning