Inlägg från: Magnus Petersson |Visa alla inlägg
  • Magnus Petersson

Klär pojken i kläning

Mikis91 skrev 2011-07-09 13:39:39 följande:
    Förbud enligt lag att "inte vara normal", haha? Om man är rädd att barnen ska bemötas på ett dåligt sätt i skolan - ta itu med mobbarna istället, deras beteende är inte okej.
    Nej, förbud mot att uppfostra ett barn att bli udda. Precis som jag sa så kan man få ha en udda livsstil så länge man har den för sig själv.
  • Magnus Petersson
    Anonym (Lilith) skrev 2011-07-09 13:19:23 följande:
    Haha! Inser du inte att dina åsikter är väldigt udda och avvikande när du drar normaliteten till sin spets? Du har ju ingen som helst aning om barnet vill bli tvingat till att leva efter det som anses "normalt". Inte funderat på att barnet kanske har en egen personlighet? Det är just tankesätt som ditt som skapar mobbing i skolan när barnet ska fållas in i ett speciellt mönster och det som anses annorlunda ska begapas och skrattas åt.
    Man ska inte få uppfostra ett barn att bli udda, man ska vara så neutral(dvs ingen religion, helt normala kläder, normal mat osv) som möjligt till barnet själv kan ta ställning till det hela. Om man är udda så BLIR man mobbad, så är det helt enkelt, och har alltid varit, därför ska man inte få tvingas vara udda.
  • Magnus Petersson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 14:20:58 följande:
    Nej, där har du direkt fel faktiskt. Man blir mobbad för att man hamnar längst ned på hackordningen, oavsett hur neutral och normal man är.
    En pojke med klänning ligger rätt bra till i riskzonen för barn som kan bli mobbade. De som mobbar barn mobbar nog hällre en pojke i en rosa klänning än en pojke i byxor, kan jag tänka mig, eller rättare sagt, jag är säker på det.
  • Magnus Petersson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 14:25:32 följande:
    Inte mer än en kille i de mest pojkiga pojkkläder du kan hitta.
    Det ska självklart inte få vara för extremt, typ en tröja det står "macho man" på, det ska precis som jag sa vara neutralt. Själv är jag för ett införande av obligatorisk skoluniform, då skulle all klädmobbing i skolan försvinna.
  • Magnus Petersson
    Lilith Dark skrev 2011-07-09 17:21:22 följande:
    Och vem ska då bestämma vad som är neutralt? Fråga 100 olika människor om vad det ordet betyder och du får 100 olika svar, så vem har du mest rätt?
    Neutralt = så som majoriteten klär sig
  • Magnus Petersson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 20:08:40 följande:
    Majoriteten klär sig väldigt olika, vet du.
    majoriteten av pojkarna klär sig i pojkkläder, majoriteten av flickorna klär sig i flickkläder, om du vill veta vad som är pojkkläder och flickkläder så kan du titta vilka kläder de har på pojkavdelningen och vilka kläder de har på flickavdelningen.
  • Magnus Petersson
    Anonym (A) skrev 2011-07-10 00:29:04 följande:
    nyfiken på varför han inte kan få ha en hello kitty tröja om han ändå kan ha klänning??? 
  • Magnus Petersson
    Anonym (Lilith) skrev 2011-07-10 00:11:20 följande:
    Det finns väl tusen anledningar att klä sin son i klänning utan att vilja väcka uppmärksamhet och irritation. De som enbart klär sina söner i "pojkkläder" väcker ju också irritation?

Varför klädde jag min son i klänning? Jo för att en sommardag letade jag efter något lämpligt att ta på honom och letade bland storasyskonets avlagda kläder. Storasyskonet tog fram en klänning och tyckte att lillbrorsan skulle ha den. Provade den på honom och den var riktigt fin. Ett mikrosekund tänkte jag, "men vad ska folk tänka?" men resonerade som så att det inte är "folk" som ska bestämma vad mina barn ska ha på sig.

Andra gången fick sonens jämnåriga syster en klänning på sig, men hon kunde inte ta sig fram med den på, så då fick brorsan den, då de andra kläderna antingen var blöta eller låg i tvättkorgen. Men vilket liv det blev på en del människor... det hade väl varit bättre att låta honom bara krypa i blöja den dagen.

Nä folk gör ju som de vill, du skulle inte låta sonen gå ut i klänning, och jag skulle aldrig låta min son gå ut i en poliströja, supermantröja eller en hallo kitty-tröja, om han nu inte köpt den för egna pengar. Tur att vi alla är olika!
    Men en supergirl-tröja hade varit helt okej va?
  • Magnus Petersson

Kan någon förövrigt förklara vad som är praktiskt med en klänning oavsett kön?

• Magnus Petersson
    Magnus Petersson skrev 2011-07-10 01:03:47 följande:
    Kan någon förövrigt förklara vad som är praktiskt med en klänning oavsett kön?
    oops glömde ju nästan att det här med kön inte finns i de här rabiata feministmammornas könslösa fantasivärld där bland annat män kan göra män gravida osv, så frågan är: på vilket sätt är en klänning praktiskt för ett barn som leker, åker pulka, klättrar i träd osv som vanliga barn gör
  • Magnus Petersson
    FannyGioia skrev 2011-07-10 02:20:41 följande:
    Personligen avskyr jag byxor. Obehagligare plagg finns inte. Men tänka sig, jag låter det inte gå ut över mitt barn.

Tro det eller ej, mitt barn är det absolut viktigaste i mitt liv. Vartenda beslut jag fattar grundar sig i att jag tror att det är det bästa för honom. Hans hälsa, välmående och lycka är prio ett - alltid. Så det är enbart komiskt, men egentligen väldigt sorgligt, att höra främlingar anklaga mig för att använda honom som en bricka i ett politiskt spel. Ni kan ju inte älska era barn i närheten av så mycket som jag älskar mitt om ni tror att en ideologi någonsin skulle gå före barnets bästa.
    Vad tänker du göra om han vill ha byxor då?
  • Magnus Petersson
    Winky skrev 2011-07-10 01:17:47 följande:
    Varför ska man ens bry sig om vad andra människor klär sig i?
    Vi bryr oss om vad människor KLÄR ANDRA MÄNNISKOR I, inte vad folk klär sig i själv
  • Magnus Petersson
    FannyGioia skrev 2011-07-09 23:47:02 följande:
    Good one.

Du skulle nog bli förvånad över hur otroligt mainstream vår "avvikande livsstil" är.  
    Jag har aldrig i hela mitt liv(jag är 20 år gammal) sett en man eller pojke i klänning eller andra kvinnorkläder förutom en gång och det var på skämt när jag och några vänner spelade in en rolig video, men, jag har ju inte växt upp i någon jävla bögliberal fjollstad som Stockholm eller Göteborg. Kan bara bekräfta att jag aldrig sett en man i klänning där jag bor, vet inte om det är så i Stockholm och Göteborg men jag har föreställningen att det är det.
  • Magnus Petersson
    FannyGioia skrev 2011-07-10 12:06:16 följande:
    Jag vill gärna veta på vilket sätt jag förnedrar honom med en klänning. Att jag alltid möter hans behov, finns nära, kramar, pussar, respekterar hans integritet, bär, sjunger visor jag egentligen inte kan, håller hans hand när han sover, aldrig låter honom gråta ensam, aldrig skriker och mästrar, säger "jag älskar dig mer än allt annat" och "tack för att just du kom till mig" och bygger mitt liv kring honom och hans behov förklarar alltså inte mer om mitt föräldraskap än det faktum att jag inte låter samhället bestämma hur han ska vara som människa? För att jag inte anstränger mig för att få honom att passa in i en snäv mall?

Tja, det får du ju tycka. Jag vet att jag väljer utifrån mitt barns bästa så jag tar inte åt mig överhuvudtaget.
    Men frågan är, kommer han tvingas ha klänning om han inte vill?
Svar på tråden Klär pojken i kläning