Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Klär pojken i kläning

JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 22:54:47 följande:
    Vågar man föreslå att du söker in till komvux och kompletterar ditt gymnasiebetyg i historia?
    Glömde ju; biologibetyget skulle nog också behöva en lite boost
    Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    Driftwood skrev 2011-04-28 23:00:56 följande:
    Kan du berätta lite om biologin?
    Om man tror att homosexualitet beror på vilka färger man använder när man är barn, behöver man uppenbarligen en kurs i grundläggande biologi.
  • JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-28 23:03:11 följande:
    pluggar faktiskt mode på ett universitet i edinburgh ;)
    Och du har inte koll på hur klädmodet varierat genom århundraden? 
  • JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-28 23:07:08 följande:
    Och för dig finns tyvärr inget jag kan föreslå.. finns tyvärr inga komvux kurser för hur man får bitches att sluta mobba på internet ;)
    Nej?
    amanda h skrev 2011-04-28 23:11:53 följande:
    Hon påpekade att jag skulle plugga på komvux - therefore - shes a biatch
    Aha, du menar så! Om någon påpekar din bristande kunskap och logik så är hen en bitch?

Snyggt jobbat. 
  • JuliaåRonjasmammis
    LillTussa skrev 2011-04-28 23:16:45 följande:
    Oh my, kan inte barn bara få vara fria och utforska världen på sina egna sätt och klä sig hur de vill utan att vuxna människor ska sätta på dem tvångströjor?
    I hear ya!{#emotions_dlg.flower} Synd att så många andra stänger öronen för visdomen, bara.Rynkar på näsan
  • JuliaåRonjasmammis
    Tom Araya skrev 2011-04-28 23:29:41 följande:
    Nej, men kanske för att du har höfter och bröst som de flesta kvinnor.Solig
    Har jag? Hur vet du det? Har alla kvinnor breda höfter och stora bröst? 
    amanda h skrev 2011-04-28 23:32:38 följande:
    Jo det har jag, har det nåt med saken att göra? Har aldrig sagt nåt om att manligt o kvinnligt alltid vart detsamma, har bara påpekat att det alltid funnits manligt och kvinnligt. Har du problem med det också?
    Ja, klart det har. Det finns män och det finns kvinnor, och så finns det en hel del där emellan. Sen finns det "manligt" och "kvinnligt", men vad som tolkas som dessa begrepp har varierat mellan tiderna. Det trodde jag du visste.

Jag har problem med okunskap och när människor yttrar sig utan att kunna grundläggande fakta i det de yttrar sig i. Hur andra väljer att leva ger jag blanka fan i, så länge de gör detsamma med mig. 
  • JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-28 23:34:00 följande:
    Ja kallar nån mig korkad så är "hen" (haha) en bitch... ;) och tycker förresten att du verkar som den korkade i det här sammanhanget...
    Vem har kallat dig korkad? Det strider f ö mot forumreglerna, så det vill jag gärna veta.
    amanda h skrev 2011-04-28 23:36:26 följande:
    Haha känner ni mig? Okej, om det nu är så viktigt för er att veta så pluggade jag naturkunskap matte data med mvg i dom flesta ämnena, det ni! och vilket ämne skulle jag behöva mer kunskap inom och varför? Snacka om påhopp!
    "Påhopp"?!  Eh...
    amanda h skrev 2011-04-28 23:40:15 följande:
    åååh snälla lägg ner... har inte ens bett om din åsikt.
    Det behövde du inte göra, det är ett öppet forum och hon valde att svara på en fråga som egentligen var adresserad till mig. Vilket är helt OK enligt forumreglerna.
  • JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-28 23:51:35 följande:
    Okej, låt henne tjafsa med mig då, men vet du inte vad det handlar om så ser jag ingen anledning till att du ska "back her up" och störa dig på vad jag skriver och understryka att jag behöver plugga historia och biologi? Tycker det är rätt tragiskt att bete sig så.

Visst, det är ett diskussionsforum, men nu diskuterade du inte ämnet eller något JAG hade åsikt om - du ville helt enkelt fokusera dig på att trycka ner mig verkar det som. Så lägg ner och om du vill diskutera något så diskutera ämnet, inte mig.
    amanda h skrev 2011-04-29 00:09:41 följande:
    Okej och du tycker inte det är dumt att påpeka återigen att jag behöver plugga på komvux? Oavsett om det kom från henne eller dig först, du behövde liksom inte påpeka det igen, det kallar jag att försöka "trycka ner" nån. Du BEHÖVDE inte upprepa vad hon sa, det fanns liksom ingen need for that. Men du gjorde det bara för att trycka ner, oavsett om du vill medge det eller inte. Jag är liksom ingen elak person, men blev oerhört provocerad när folk säger till mig att jag måste "läsa på" och säger att jag inte har kunskap inom vissa ämnen. Hon kallade mig indirekt för korkad, och det reagerade jag på och DÅ kommer du in i bilden och upprepar allt hon sa?

Där har du förklaringen på hur du trycker ner!
    Jag har inte tjafsat med dig, inte heller tryckt ner dig. Det har inte Daeminimon gjort heller. Däremot har vi båda ifrågasatt dina åsikter och ställt en del frågor. Frågor som, åtminstone jag (för att inte prata för någon annan), inte tycker att vi fått några tillfredsställande svar på.
  • JuliaåRonjasmammis
    trollbottom skrev 2011-04-28 23:59:56 följande:
    Jag funderar på varför jag ska tvinga på min son kläder han inte vill ha. Han älskar rosa och glitter och han har flera klänningar/tunikor som han fullständigt älskar. Precis lika mycket som han älskar stora maskiner, och sina tuffare kläder. Men om han har valt en klänning så varför ska jag tvinga på honom något han inte vill ha på sig.

Vi köpte skor åt honom häromdagen. Han fick vara med och välja. Alla skor jag tyckte var fina ratade han, och tillslut blev det ett par skor med rosa, glitter, blommor och fjärilar på. Han är nöjd och då är jag nöjd. Förstår inte varför jag skulle tvinga honom att vara någon annan än den han är. Och självklart uppmuntrar jag honom att vara den han är
    Underbart, han har fått välja själv!{#emotions_dlg.flower}
  • JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-29 00:35:17 följande:
    "Har du inget jobb, eller någon trevlig hobby att engagera dig i?
    Det är väl bra att du har ett jobb! Kanske dags att gå tillbaka till det då
    Vågar man föreslå att du söker in till komvux och kompletterar ditt gymnasiebetyg i historia?
    Glömde ju; biologibetyget skulle nog också behöva en lite boost!"

Detta är vad du har sagt till mig under kvällens gång, konstigt att jag känner mig provocerad? Om du menar att jag ska svara på dessa frågor så sure! Jag har jobb, men det har jag redan sagt, och jag går tillbaka till jobbet när min mammaledighet är över. Jag behöver inte söka till komvux, har läst på gymnasiet, så det behöver du inte föreslå. Biologi har jag mvg i, så det behöver ingen boost.

Så, nu har du fått svar på dina trevliga frågor, nöjd?
    Tack för svar och ursäkta att jag råkade trampa på en öm tå!Solig
  • JuliaåRonjasmammis
    MrBlueSky skrev 2011-04-29 01:29:28 följande:
    Hur du ska säga till henne:

"Du, jag har problem med att du är öppensinnad och genusmedveten. Min personliga åsikt är att det är hemskt att du klär din son i klänningar."

Då jag antar att syftet med att säga detta är att få kompisen att sluta klä sonen som hon vill och istället göra som du behagar (och inte bara att vädra dina egna fördomar eller medge din inskränkthet) så får du nog vara beredd på att hon också förhåller sig annorlunda till dig efter ett sådant uttalande. Lycka till
  • JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-29 00:41:41 följande:
    Tragiskt att du bryr dig så mkt om mig liksom...och att du lägger ner så mkt energi för att få fram det!
    Men ehm, vi skiter väl i hur du lever och hur du mår! Jag iaf...

Den som lägger energi på att andra människors barn har kläder som inte passar in i sin könsstereotypa mall, det är du!
Svar på tråden Klär pojken i kläning