"..och en annan sak, varför anses det ok att flickor ägnar sig åt "manliga" saker och kläder men inte tvärtom? Det är fult för pojkar att vilja ha "kvinnliga attribut" men inte flickor som vill ha manliga. " Snaggade småtjejer ser man ju nästan aldrig. Verkar inte vara så poppis bland föräldrar till tjejer.
Så håret är en bra indikator då. Kort hår = pojke, långt hår = oklart?
Min hade tuppkam förra året, för det ville hon ha och då fick hon det. Hennes pappa däremot höll på att gå i taket en sväng, när han på fredagen hämtade sin dotter i nya frisyren
En klänning på pojken och målade naglar och VIPS!!! Pojken är en FLICKA!! Vart tog snoppen vägen? Ramlade den av när klänningen åkte på?
Snoppen är helt oviktig. Inom genusvetenskapen så är det inte det fysiska könet som definierar genus. Så han kan mycket väl vara en flicka, det är omöjligt att veta.
Jag är bara jag skrev 2011-04-29 16:49:30 följande:
Men herregud,har man snopp så är man ju en pojke! (Undantag hermafroditer) Hur förvirrad får man bli på en skala egentligen och ändå gå runt bland folk? Och detta ska vi lära våra stackars barn som ska ta över efter oss,inte konstigt de mår dåligt! Det är genuspedagogikens fel att vissa blir så förvirrade att de inte har en aning om vad de egentligen är,lägg ner att få folk att vara sånt de inte är och låt dem vara det de är födda till. Därmed inte sagt att pojkar inte kan leka med dockor och tjejer med bilar eller ha blå tröjor,men gränsen går före att klä en pojke i klänning. Stackars barn!
Nej, jag vet inte riktigt hur fördelningen är men antar att det är lika många flickor som pojkar som har snopp annars hade det funnits en fysisk koppling och då hade det inte endast varit en social konstruktion.
plommonstoppet skrev 2011-04-29 22:21:16 följande:
hoppsan! då har jag lyckats med en bedrift män aldrig tidigare lyckats med! föda barn! TVÅ gånger! eftersom jag antas vara man då jag har jeans och är osminkad. (kan t.o.m gå på krogen osminkad! :-OOO )
Känner du dig som en man så är du en man, det är inget att skämmas för. Könsidentiteten sitter inte mellan benen vet du.