• Driftwood

Klär pojken i kläning

Anonym (Transa heter det) skrev 2011-04-29 22:53:46 följande:
    Säger vem? Och berätta gärna exakt vad det innebär att "pojkar är pojkar". Är det inte himlans onödigt att begränsa/förbjuda sina barn använda vissa kläder bara för att de har snopp eller snippa?
    Nej, pojkar är inte alltid pojkar, ibland är de flickor och ibland är flickor pojkar.
  • Driftwood
    Gröngölingen skrev 2011-04-29 23:32:19 följande:

dessutom skulle jag vilja säga att klädesplagget klänning och klädesplagget BH inte direkt går att jämföra, eftersom BH är något man bär pga dess funktion. BH=Bysthållare, Vad har klänningen för funktion rent praktiskt?

Man varför skulle bara vissa få ha BH bara för att det har funktion? Det är ju ingen som hänger upp sig på att jeans har gylf.

Det är klart att alla kan ha BH om man vill det. Det är väl ingen som hindrar sina barn att ha BH, det är ju bara ett klädesplagg.
  • Driftwood
    n00bmamman skrev 2011-04-30 00:13:48 följande:
    Fast... jeans har väl gylf för att de ska gå att öppna? Jag kan i varje fall inte dra ner mina jeans utan att öppna gylfen först.  
    Känns det bättre för dig om gylfen inte endast används för att ta ut snorren igenom?

Kan inte se att det har någon betydelse. 
  • Driftwood
    n00bmamman skrev 2011-04-30 00:25:55 följande:
    Jag kan inte se att ditt inlägg om gylf har någon betydelse för diskussionen, och nu fick jag det bekräftat. Tack för det. 
    Gylfen är väldigt praktisk om man har en snopp. Men det skall ju inte hindra kvinnor från att ha gylf, förstår du nu?
  • Driftwood
    Gröngölingen skrev 2011-04-30 00:33:13 följande:
    Den är väldigt praktisk om man har snippa ocksåSkrattande
    Ja är man skapt sån så.
  • Driftwood
    n00bmamman skrev 2011-04-30 00:36:18 följande:
    ...jag misstänker att vi är på samma sida här, vilket gör mig förvirrad. Gylf är ju väldigt praktiskt om man inte har snopp också. Så vad är din poäng? 
    Jo, bara för att BH är praktiskt för kvinnor så borde inte det hindra män att ha BH. 
  • Driftwood
    Gröngölingen skrev 2011-04-30 00:44:32 följande:
    nä, vill man så får man, någon som sagt ngt annat?
    Var det inte du som pratade om BH och att det var något speciellt med sådana?
  • Driftwood
    Gröngölingen skrev 2011-04-30 00:50:33 följande:
    Har jag sagt att män inte får bära BH?
    Inte vet jag, har du det?
  • Driftwood
    kristinah skrev 2011-04-30 09:21:06 följande:
    Att det är skillnad på kön är väl absolut bevisat. 
    Nej, enligt genusvetenskapen finns  det inge egentliga kön, de är bara sociala konstruktioner. Det är omöjligt att veta om någon är man eller kvinna, vissa tror att dom vet men dom har fel.
  • Driftwood
    Anonym (Pricks..) skrev 2011-04-30 09:24:23 följande:
    Ska vi klä småbarn som transor? Seriöst...
    Ja. Vi skall även låta barn vara nakna om de vill. Avsaknaden av kläder är också ett sätt att klä sig.
Svar på tråden Klär pojken i kläning