• Anonym

Klär pojken i kläning

gumtree skrev 2011-04-29 12:39:31 följande:
    Tack för ett svar! Det är ju barnsligt av "de andra" i så fall, måste erkänna att jag sällan stött på fenomenet själv mer än i några undantagsfall där det handlat om mycket "värre" åsikter än att man är trött på genussnacket.
    Många utav dom som var nominerade (vet att det var självmant) i ogilla omröstningen är väldigt smarta människor och har bra värderingar, men dom blir iaf inte omtyckta för dom ypar sina åsikter öppet och ofta. sen finns dom som inte är kloka också så klart!Cool
    det har inte skrämt dom utan dom har tillräckligt med skinn på näsan, och vissa vill säga sin åsikt i en tråd utan att behöva ta konsekvensen i 10 år efteråt!
  • Anonym

Jag tycker det är synd när man drar genusdiskussionen för långt.
    Den handlar ju om alla samma värde och rättigheter. Men rättigheten att välja måste väl i så fall tillhöra barnet och inte föräldern?
    Ok, om grabben vill ha klänning, men helt fel om han inte vill det.

• Anonym

Är kanske en smula gammalmodig men jag tycker inte heller att pojkar ska ha kjol/klänning.

• Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-29 13:23:04 följande:
    Ursäka en kanske naiv fråga, men hur fan väljer en treåring kläder? Och om barnet är äldre, och föräldrarna bara klätt det i "rätt" kläder, hur ska barnet välja annorlunda om det redan lärt sig att det måste ha vissa kläder baserat på vad det har mellan benen? Det är ju exakt den sortens indoktrinering TS vän (eller exvän) och vi andra "genusmuppar" försöker motverka!
    Nu säger nu TS själv:
    "men han vill ju ha häftiga pojk kläder men hans mamma vill att han ska ha rosa glitter klänningar ist"
    så uppenbarligen har detta barn en åsikt.

Mitt barn på 3år har också en åsikt ibland. Den brukar innefatta pyjamas, sommarhatt mitt i vintern blandat med lite mer acceptabla förslag. Är förslaget acceptabelt så brukar jag dock låta barnet bestämma, det är en del av uppväxten att få vara med och påverka. Jag skulle aldrig sätta på mitt barn något som den inte ville ha som var mot gensle norm vilket personen i fråga verkar göra.
    Man kan väl visst göra en del för att motverka könssterotyperna. Min flicka har en blandad garderob delvis köpt från pojkavdelningen. Vissa kläder därifrån gillade hon extra ett tag för att det var så klara färger.
  • Anonym

trodde dn här tråden låg i sandlådan...

• Anonym

hmm, tycker ju inte att det är rätt om nu inte pojken vill ha klänningar...men vill han det borde det väll vara ok, oftast iallafall.
    Koppla in soc är väll lite magstarkt för en sån sak, en annan person kanske hade varit bättre isåfall....om det nu är ett problem för pojken

• Anonym

Ha...ha....ha....ha....ha!

Som om socialen startar en utredning för att en mamma klär på sin son klänning.
    Det var det roligaste jag hört!

Hoppas du har roligt i din fruktansvärt löjliga tråd.

Och OM detta nu är sant, så hoppas jag att väninnan din anmäler dig till soc för att du INTE låter/kommer låta ditt barn vara ett barn.

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 12:11:34 följande:
    Nä men hon "påverkar" honom till att bli en tjej, uppmuntrar och uppmuntrar
    Hon påverkar honom att BLI en tjej?

En klänning på pojken och målade naglar och VIPS!!! Pojken är en FLICKA!! Vart tog snoppen vägen? Ramlade den av när klänningen åkte på?
  • Anonym

Stackars barn? Stackars barn som får lov att vara barn och inte placeras i snopp och snipp fack redan från födseln?

För mig finns det inte mycket värre än mammor som trycker ner sina nyfödda flickor i äckliga volanger, glitter, ryshpysh kladdiga klänningar som små miniprinsessor. DET tycker jag är riktigt illa!

• Anonym
    Tankgirrrl skrev 2011-04-29 17:14:32 följande:
    Hur lite har soc att göra om de gör en utredning på ett barn vars förälder vill att barnet ska slippa placeras i fack utifrån sitt kön och få vara barn så länge som möjligt? 
    Bullshit.

Då är det ju bättre att du anmäler de som klär sina barn i ryschpysch eller kläder som det står "cool boy" på DET är värre. Och är du så begränsad att du inte kan se ett barn i klänning så titta bort då?
    AMEN!!!

Låt barn bara barn, hur svårt kan det vara?
Svar på tråden Klär pojken i kläning