• Driftwood

Klär pojken i kläning

Tankgirrrl skrev 2011-04-30 09:40:11 följande:
    där killar måste dölja sina känslor 
    Precis, och det gäller även tjejer. Ingen skall känna sig tvingade att dölja någonting.
  • Driftwood
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 09:46:06 följande:
    Precis. jag skulle bli vansinnig av att nån rutade in mig i ett fack och bestämde hur jag skulle bete mig och när utifrån mitt kön. Det är diskriminering när det gäller vuxna, men när det gäller barn kallas det helt plötsligt för uppfostran?
    Ja, uppfostran är samma sak som diskriminering.
  • Driftwood
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:12:06 följande:
    I det här fallet absolut! Sorgligt!  
    I detta fallet men även generellt. Det är förtryck att inte låta barn göra sm de vill. Finns ingen anledning att begränsa barn.
  • Driftwood
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:27:08 följande:
    Mitt barn får inte slåss, sparka eller spotta på nån 
    Självklart, om nu det inte bara är en lek.
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:27:08 följande:
    hon ska behandla andra med respekt (även sig själv såklart) så lite begränsningar kan behövas,
    Fast respekt kan vara väldigt begränsande. Barn skall inte behöva gå och känna sig begränsade pga andras krav på respekt.
  • Driftwood
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 12:10:11 följande:
    Länken fungerar inte.

Rikard
    Funkar inte för mig heller. Mitt jobb raporterar länken som "sexually deviant" 
  • Driftwood
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 12:59:09 följande:
    Kan du vara snäll och berätta lite närmare hur en riktig man är, förutom vilka kläder de har på sig?
    Det går inte, har du inte hört ordspråket "Kläderna gör mannen"
  • Driftwood
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 13:10:07 följande:
    Om man inte kan säga vad som är manligt, så kan det ju vara för att det faktiskt inte finns något som är typiskt manligt och typiskt kvinnligt? Jag kan bara tänka mig en sak som är typiskt manligt, och det är könet.
    Fast könet är ju bara en social konstruktion.
  • Driftwood

Varför ser man kvinnor så sällan i lösskägg?

• Driftwood
    Anonym skrev 2011-05-04 13:35:52 följande:
    Nämen var är telefonen!! JAg ska anmäla grannen. Såg hennes dotter just gå förbi i blå skjorta och hade KEPS på huvudet. Dessa två manliga kläder. ANMÄLER NU!!
    Hade hon lösskägg?
  • Driftwood
    Anonym (kvinna) skrev 2011-05-04 13:46:39 följande:

min egen pappa måste anmälas direkt. 

hur vet du att det var din pappa och inte din mamma? Kan du se skillnad?
  • Driftwood
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 14:37:04 följande:
    Själv har jag precis sökt hjälp eftersom jag var den i mitt tidigare förhållande som tog hand om bilen. Bytte däck, tändstift och liknande. Och jag gjorde det i baggy jeans och huvtröja. Jag har ett otroligt trauma nu.
    Varför har du trauma? Kivas du med din nya partner om vem som får byta däck?
  • Driftwood
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 14:49:01 följande:
    Säg till när du har något vettigt att komma med så kan du få ett svar. Nu ska jag gå och rulla kakor i socker, måste göra något feminint idag så jag bakade.
    Vill du inte prata om ditt trauma? Varför tog du upp det då?
  • Driftwood
    Anonym (apan) skrev 2011-05-04 14:52:23 följande:
    Det sexigaste jag vet på en man är rokokokläder, dvs vita strumbyxor, knäbyxor och skor med liten klack. DET är manligt!
    Ja, eller rokokokokorskor, de är fina
  • Driftwood
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 16:04:18 följande:
    Jag har fortfarande inte fått svar på frågan om vad du anser vara manligt och maskulint.
    Du själv verkar vara ett bra exempel på man, inte så många kvinnor som heter Rikard.
Svar på tråden Klär pojken i kläning