• Anonym

Klär pojken i kläning

...som alltid blir jag lika paff över nivån på FL. Allt som känns sunt och rimligt förkastas och ifrågasätts.

Varför skulle man klä en liten grabb i klänning och göra det till något normalt? Kanske normalt i stan på söder bland XX men knappast generellt i landet . Grabben kan bli retad och varför göra honom förvirrad i hans könsidentitet? Vilka farsor gillar att ha sin son i klänning? Mest kvinnor som uttalar sig. Leggings, rosa galonbyxor  och nu klänning.........inte undra på att ungarna blir förvirrade och lätt retade.

Fattar ni inte det? Vilken vuxen kvinna skulle gå på fest på låt säga jobbet utklädd till man och inte förvänta sig negativa kommentarer. men oskyldiga ungar kan man göra så med, som inte kan försvara sig särskilt väl?

??????? 

• Anonym

Om alla föräldrar tillät sina barn att få utvecklas fritt oavsett om det är inom norm eller inte, så skulle normer upphöra.
    Tillsammans med dom könsroller som låser och exkluderar både män och kvinnor.

Och utan normer så skulle mångfalden bli så stor att ingen skulle bli mobbad för att den inte passar in.

Så anpassa inte barnen efter normer
    Anpassa samhället efter människorna.

• Anonym

Pojkar har INTE klänningar o man klär dem inte i en helt rosa outfit och man målar inte deras naglar................ pojkar e pojkar. När de blir äldre kan de bestämma helt o hållet själva hur de vill se ut!

• Anonym

gröngölingen - medelåldersmän i blå kostym är inte min kopp te

• Anonym

Jag ska nog fr o m nu socanmäla varenda föräldrapar som klär sina barn i könstypiska kläder, Jag tänker då särskilt på de stackars pojkar som aldrig får ha färger såsom lila och rosa och som aldrig får uppleva tjusningen med glitter, blommor, fjärilar och nagelllack. Jag tänker även på de småflickor som begränsas i sitt lekande av ömtåliga material och vars axlar exponeras för solen då de går i klänningar och linnen med supertunna axelband.

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 12:11:34 följande:
    Nä men hon "påverkar" honom till att bli en tjej, uppmuntrar och uppmuntrar
    Han kommer vara en kille.  Oavsett vilka kläder han bär.
  • Anonym

Jag saknar att kunna sätta känslan "Är du totalt galen och extremt inskränkt, människa?".

• Anonym

HAR DU RINGT SOC FÖR ATT POJKEN HAR KLÄNNING??? Förvånad

Stackars hans mamma...  

• Anonym
    amanda h skrev 2011-04-30 10:37:54 följande:
    Hahaha, vad ska du säga då? "Hej soc, jag vet ett föräldrapar som vägrar klä sin son i rosa klänning och nagellack, starta en utredning!". Du låter ju inte klok människa. Jag skulle aldrig klä min son i rosa, glitter, nagellack eller klänning *asg*. VARFÖR LIKSOM? Ska du stämma H&Ms "könstypiska" barnavdelning också?

Och när jag var liten hade jag klänning på mig varje dag för att jag ÄLSKADE klänningar, ska du stämma mina föräldrar också? Jag lekte hur mycket som helst! Guess what? Barn leker exakt lika mycket oavsett vad dom har på sig. Är så trött på folk och föräldrar som vill förmedla sina jäkla åsikter genom sina barn.
    Vad ska du säg då? "Hej soc, jag vet ett föräldrapar som låter sin 3åriga son ha klänning om han vill!!!"

Ang. dig själv när du var liten; hade du inte tyckt det var hemskt om de sa nej till dig om du älskade klännning så mkt?
  • Anonym

Är det inte ganska hemskt att vi inte ens kan låta små barn få känna sig som dom fina människor dom är, på det vis dom själva känner sig fina i?

• Anonym
    Anonym (Big no no!!) skrev 2011-04-30 10:35:58 följande:
    Vart skulle han blivit indrodcuerad för klänning då om det inte finns någon dotter med i bilden och mamman inte bär klänning, är jag fortfarande kränkade mot min son då som hindrar honom från den fantastiska my little pony glitter världen???
    Eftersom folk säger att det bara är ett plagg, string och nätstrumpor är väl också bara ett plagg, du tycker string inte är passande?? jag tycker inte att klänning är passande för pojkar!
    Varför är inte klänning passande för pojkar?
  • Anonym
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 12:05:58 följande:
    *applåderar*

Jomen visst är det så Tjejer har ingen egen vilja, därför kan man trycka på dem en klänning med femtiotolv meter spets och rosetter och annat krusidull, medan en pojke minsann, där TVINGAR man på dem en rak enkel klänning mot deras vilja, bara för att mamma vill så...

Man kan vrida och vända på det mesta till sin fördel... det är ett jävla propagerande för att man tvingar på killar klänning för sitt eget ställningstagande medan man inte säger ett ord om huruvida flickor vill ha klänning eller inte.
    Vad man inte tänker på är att merparten av småkillarna älskar sina klänningar och att man nästan får tvinga på dem andra kläder som passar sig bättre för aktiviteten under dagen.
    So what !!!!  Har alla flickor kjol ? Och va tusan har det för betydelse när barnen är små????  Låt dom klä sig i det dom vill då dom leker....  det är ett sätt för barnen att utvecklas !  Det va det LÖJLIGASTE jag läst! Bry dig om andra saker !   Om man skulle märka att föräldrarna lär barnen att slå andra DÅ skulle jag reagera !  eller andra viktigare saker som lär barnen vett och ettikett!!!!!!!!!!!!
  • Anonym

haha.. det jag menar. brukar säga till dem som påstår att tjejer och killar ska ha det precis jämnställt att ha en rosa dopklänning på sin pojke då på dopet, det brukar de inte gå med på, hm? ;)

bara o acceptera att det är två olika kön

• Anonym

Nämen var är telefonen!! JAg ska anmäla grannen. Såg hennes dotter just gå förbi i blå skjorta och hade KEPS på huvudet. Dessa två manliga kläder. ANMÄLER NU!!

Var till och med tvungen att kolla att tråden i ligger i sandlådan Kräks

TS, du har ingen aning om vilka kläder hennes son vill ha. Det är sånna som du som bara späder på fördommar, låt barn och vuxna se ut som dom vill och önskar.

• Anonym

Ni som strider för detta könsneutraliserande gör verkligen er själva en björntjänst genom att vilja experimentera på barn o diskutera klänningar på pojkar. Ingen tar er på allvar sen. Jo, nån på FL.

Svar på tråden Klär pojken i kläning