Barnvagn mjuklift / liggdel ?
Jag har läst runt lite här och var angående barnvagnar , och jag tycker som dom flesta att det är ett velande fram och tillbaka och man bestämmer sig aldrig riktigt ordentligt .
Men nu är min fråga angående mjuklift / liggdel .
Jag har läst att en del föredrar mjuklift pga att enkelhetensskull då barnet sover och man lätt kan lyfta ur mjukliften och ta med den upp i lägenheten och låta barnet fortsätta sova vilket jag själv tycker är ganska smart och dels ifall man är på besök någonstans så är de lättare även där och många andra tillfällen .
Jag har köpt en duo vagn då som det kallas för (om ja nu inte är helt vilsen) och i den går det att ha mjuklift /hårdlift/liggdell man kan välja själv helt enkelt , jag väntar iaf mitt första barn nu i slutet av Maj och jag funderar lite på att skaffa en mjuklift pga att den ska ju inte användas så farligt länge beroende på barnet själv då, vissa barn vill ju börja sitta upp tidigt och andra inte. Men sen jag har förstått att mjukliftar är mindre än liggdelar vilken då är förstårligt för att den ska vara så enkel som möjligt. . Jag läste även någonstanns minns inte exakt vars men att det var en tjej som tyckte mjuklift för den hade hon använt som åkpåse senare då barnet var äldre under vintertid och de tyckte jag lät rätt okej faktiskt
Men vad föredrar/ rekomenderar ni ?