• luna1

Vad kryddar du dina popcorn med?

Ja, vad har ni på popcornen och hur lagar ni till dem? Vad är godast? 

Jag har nyss kommit på att man kan ha lite smör i kastrullen tippsammans med oljan när man poppar och att det smakar godare då(antagligen flera år efter att alla andra kommit på det..) 

Annars är jag väldigt tråkig och bara saltar lite. Så jag skulle vilja ha lite tips!

• Svar på tråden Vad kryddar du dina popcorn med?
  • Hankii
    Alexandra77 skrev 2011-04-28 14:48:02 följande:
    okej ingen hormonrubbning alltså
    värst va du funderar vad som är fel med mig? kanske borde tänka lite på dig själv istället Tungan ute
  • Perly

Kan även tipsa om att skippa popcornen helt och ta en panpizza med sourcream and onion chips+mjölkchoklad på, vet att det låter sjukt men är grym gott
    Fast det var kanske lite OT

Men som vissa nämnt är dipp alltid ett plus till popcorn

daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Smultron ett

citronpeppar

Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • Alexandra77
    Hankii skrev 2011-04-28 16:03:04 följande:
    värst va du funderar vad som är fel med mig? kanske borde tänka lite på dig själv istället Tungan ute
    Jag har inte varit elak och sagt att nåns smak är från röven Glad
  • Dennis76

Hahaha me like catfight between hankii and alexandra77

• Anova

Vitlökspeppar eller vitpapper och salt, gärna hickorysalt/röksalt.

• Fidelis ad urnam

pommeskrydda brukar jag ha på.

• Ellaria

Bara salt (ibland smor) men jag far ata dem i ett annat rum an sambon... Vi bor i England, har finns inte ens mikropopkorn, bara sana pasar man koper pa en hockeymatch som legat i pasen i flera veckor. Gott. Pa sina popkorn har dom kopiosa mangder socker eller med "toffeesmak" som jag inte vagat mig pa an.

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Catti41
    luna1 skrev 2011-04-28 14:36:06 följande:
    Jag förstår mig inte på micropopcorn alls! Det är inte särskilt gott och kostar typ 10kr/påsen? Vad är vitsen med det? 
    Nä jag vet inte. Det är som sagt förbjudet hemma hos mig. Jag har en väl inpoppad popcorngryta jag. (som man bara använder när man gör popcorn. Eller eventuellt om man vill ha mat med popcornsmak...)
  • luna1
    Catti41 skrev 2011-04-28 21:54:00 följande:
    Nä jag vet inte. Det är som sagt förbjudet hemma hos mig. Jag har en väl inpoppad popcorngryta jag. (som man bara använder när man gör popcorn. Eller eventuellt om man vill ha mat med popcornsmak...)
    Haha har du en särskilt gryta bara för popcorn? Är det någon särskilt popcornmaskin eller bara en vanlig gryta?
    Här kör vi på kastrull, bara att diska ur den emellan måltiderna och ingen har gnällt på popcornsmak hittils, inte ens sambon som avskyr popcorn Flört
  • Catti41
    luna1 skrev 2011-04-28 22:00:37 följande:
    Haha har du en särskilt gryta bara för popcorn? Är det någon särskilt popcornmaskin eller bara en vanlig gryta?
    Här kör vi på kastrull, bara att diska ur den emellan måltiderna och ingen har gnällt på popcornsmak hittils, inte ens sambon som avskyr popcorn Flört
    Nä det är en vanlig stor kastrull, eller gryta eftersom den har öron, och med tjock botten, men den används bara till popcorn och körs visserligen i diskmaskinen efter varje användning men det blir en viss beläggning ändå. Minimerar risken för att det ska bli bränt.
    Den är stor nog så att det blir två rejäla skålar!
Svar på tråden Vad kryddar du dina popcorn med?